Stel dat

Stel dat je in het vliegtuig zat wat afgelopen week vermist is en je had een Breitling Emergency. Zouden ze je dan al wel gevonden hebben als je nog tijd had om deze te activeren???

Prettig weekend!

haha! Dat vroeg ik me ook al af, maar leuk dat je um stelt!

iemand deze kennis?

Ik vermoed dat ie geen bereik heeft vanaf de bodem van een oceaan…

Hahah, weet je dat ik me serieus heb afgevraagd of dat zou hebben geholpen?

wanneer ze die 2 blackboxen niet vinden
zullen ze die Breitling ook niet opmerken vrees ik.

Ik weet trouwens ook niet of de batterij het lang zou trekken als je uitzendt.
Je bent snel enkele uren kwijt eer ze komen zoeken…

In dit geval heb je er dus geen drol aan…

Ik zou mooi teruggaan en mijn geld terugvragen als
ze me niet zouden vinden…

Ps. Je kunt ook met je familie afspreken dat ze tegen
de baas van Breitling zeggen dattie maar zorgt dat je
gevonden wordt want anders… koude douche van radar :wink:

edit: ps

Als ze jou niet vinden, hoe wil je dan teruggaan om je geld terug te vragen? Dan ben je nog steeds spoorloos.

Frans53 Schreef:

Ik zou mooi teruggaan en mijn geld terugvragen
als
ze me niet zouden vinden…

Ps. Je kunt ook met je familie afspreken dat ze
tegen
de baas van Breitling zeggen dattie maar zorgt dat
je
gevonden wordt want anders… koude douche van
radar :wink:

edit: ps

Maar, beste mensen, het is toch overduidelijk: er zat gewoon niemand met een Breitling Emergency op dat vliegtuig. :wink:

Misschien dat ze bij aankoop van een Breitling
ook een eenvoudig rubberbootje cadeau kunnen geven
dat scheelt achteraf toch mooi in de klandizie :#

:smiley:

M035 Schreef:

Als ze jou niet vinden, hoe wil je dan teruggaan
om je geld terug te vragen? Dan ben je nog steeds
spoorloos.

Frans53 Schreef:


Ik zou mooi teruggaan en mijn geld terugvragen
als
ze me niet zouden vinden…

Ps. Je kunt ook met je familie afspreken dat ze
tegen
de baas van Breitling zeggen dattie maar zorgt
dat
je
gevonden wordt want anders… koude douche van
radar :wink:

edit: ps

oorzaak: smart Breitling - Verkeerde knopje op het verkeerde moment op de verkeerde vlucht. Heb je weleens meegemaakt dat je voor de vlucht werd gevraagd je horloge uit te schakelen?

Wat ik er van weet is dat je wel boven water moet zijn om dat ding te activeren. Via satalieten wordt het noodsignaal verspreid. Bijvoorbeeld een vliegtuig die op zoek is kan dit signaal vinden als die minder dan 100 km bij je in de buurt is… en het signaal zou 48 uur uit moeten zenden… als je er thuis al niet mee heb geklooid :wink:

Ok, het was dus vrij nutteloos om hem bij te hebben. 48 uur vind ik overigens best weinig, volgens mij is iemand pas vermist na 24 uur, dan heb he nog maar 24 uur om gevonden te worden. Of is het zo dat als ik hem thuis hier op de bank activeer dat er dan een heel peleton aan mijn deur staat binnen 10 minuten…

dimi0808 Schreef:

Ok, het was dus vrij nutteloos om hem bij te
hebben. 48 uur vind ik overigens best weinig,
volgens mij is iemand pas vermist na 24 uur, dan
heb he nog maar 24 uur om gevonden te worden. Of
is het zo dat als ik hem thuis hier op de bank
activeer dat er dan een heel peleton aan mijn deur
staat binnen 10 minuten…

Dat laatste, want het is een noodsignaal. Ze gaan niet eerst 24 uur afwachten of je wel echt vermist bent.

Overigens kun je na dat peloton gelijk een factuur verwachten. Een dikke factuur als je niet met een vliegmachine bent gecrashed, immers:

Hoewel… als ik hun filmpje mag geloven, mag er nu meer en dat je eigenlijk niet meer over straat kunt zonder een Emergency2 :+

[video]http://www.youtube.com/watch?v=pk3-1mhxDtI[/video]

Verder is het inderdaad wel nodig om boven water te zitten. Het liefst zittend op een aangespoelde vleugel van het vliegtuig voor een grote resonantie.
En ik zou niet lukraak de antenne eruit trekken, tenzij je de Emergency 2 hebt. Die geeft je GPS coördinaten door. Bij de oudere modellen zou ik nu wachten op overvliegend verkeer.
Weet niet meer of ik al deze info van de instructievideo heb, of van m’n zoektocht destijds naar een Breitling. Het is in ieder geval blijven hangen.

Maareh… als ik op die vlucht had gezeten en nog leefde,
dan zou ik erg balen dat ik alweer m’n Casio G-shock GW2500 mee op vakantie had ipv m’n Breitling Emergency :sunglasses:

Mooi filmpje, ik vraag me dan wel af hoe het zit als je die antennes hebt uitgetrokken, of je dan gratis weer nieuwe krijgt, of dat er een complete servicebeurt aan vast zit, met alle kosten van dien…
Lijkt me niet dat je ze er zo weer ingefrommeld krijgt.
Niet dat ik me er in een noodsituatie druk om zou maken hoor…

Contadino Schreef:

Mooi filmpje, ik vraag me dan wel af hoe het zit
als je die antennes hebt uitgetrokken, of je dan
gratis weer nieuwe krijgt,

je krijgt kosteloos n vervangende, mits t om n echt reddingsgeval gaat. anders krijg je n fikse boete.

of dat er een complete

servicebeurt aan vast zit, met alle kosten van
dien…

dat komt er wel bij kijken als je batterij op is. voor t plb reddingsgedeelte zit er tegenwoordig wel n oplaadbare accu in, zodat je voor vertrek zeker weet dat ie vol zit.

Lijkt me niet dat je ze er zo weer ingefrommeld
krijgt.
Niet dat ik me er in een noodsituatie druk om zou
maken hoor…

nee, dat gaat idd niet meer. het niet als v je ouwe boomblaster radio die je in en uit kan trekken. was t maar zo n feest, kon ik er lekker mee spelen :+

Blijkbaar zijn er meerderen die hier over nagedacht hebben :+ .

hm… als ie werkelijk door t personeel gekaapt is, dan hebben ze waarschijnlijk hun telefoons moeten inleveren. en n breitling emergency herkennen ze misschien ook?