Stel ik begin een Longines verzameling

Net een nieuwe Longines om de pols uit de Heritage collectie (heruitgaves, min of meer trouw aan het origineel met degelijke Eta uurwerken).

Nu vind ik best veel modellen uit die Heritage serie erh mooi en ook veel vintage modellen van Longines vind ik prachtig. Ze zijn nog redelijk te betalen ook, zeker gezien de mooie historie van het merk.

Nu ging ik denken: wat nu als ik bijvoorbeeld mijn Rolex Explorer II opgeef en een start maak met een mooie Longines collectie. Beginnend met twee of drie modellen uit de heritage collectie erbij en gradueel vintage vondsten toevoegen.

Deze heb ik al:



En deze zou ik er bijvoorbeeld bij kunnen zoeken in eerste instantie:


Wat vinden jullie, schiet ik door of heb ik een goed plan?

4 likes

Dat moet je uiteraard helemaal zelf beslissen, maar ik wil wel even kwijt dat ik de Longines op de eerste foto een prachtig horloge vind. :+1:

Uiteraard moet je dat helemaal zelf weten. Als ik je dan toch moet adviseren, zou ik het dan wel bij vintage Longines horloges laten…

1 like

Is idd je eigen keus.
Vind de Longines Flagship van Candide ook heel erg mooi.
En deze is ook een topper😍


3 likes

Vintage is natuurlijk mooi, maar ik wil ook een aantal horloges die ik zorgenloos kan dragen (en dan aangevuld met vintage voor de heb)

Dat is een hele mooie, maar die zou ik in vintage willen…

Oeff die Chrono is mooi! Wat betreft je voorstel: je zult het helemaal zelf moeten beslissen. Persoonlijk wordt ik wat onrustig als ik meer dan 6 horloges heb, maar als je er tegen kunt dan is verzamelen natuurlijk een leuke bezigheid :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooie horloges! Maar als antwoord op je vraag : Nee! niet doen…

Verklaar je nader…

Ik vind persoonlijk de Explorer 2 mooier. Daarnaast zou ik liever 1 Rolex hebben dan 2 Longines. Ik ga dan voor kwaliteit ipv kwantiteit. Los van of de prijs/kwaliteit verhouding bij beide merken hetzelfde zijn of niet.

Edit : ik vind de Longines (bovenste foto) die je hebt erg mooi, de rest niet zo. Daarom is de keuze voor mij persoonlijk makkelijk te maken. Ik vind de Explorer2 namelijk wel heeeeel erg gaaf!

2 likes

Goed plan. Ik vind Rolex dodelijk saai en voor hetzelfde budget heb je elke dag van de week iets anders (en originelers).

2 likes

Hier ook een zwak voor Longines, maar ik hoor veel negativiteit over de modellen van nu t.o.v. vroeger.
Hadden ze vroeger allemaal manufactuur? Levert dit op lange termijn een goede prijs op voor de oude en gaan de nieuwe over een x aantal jaar voor luttele bedragen over naar een nieuwe eigenaar?
OT: ik zou de explorer 2 erbij houden!

als je nou effe de mijne overneemt, hoef ik niet meer te twijfelen of ik hem niet beter kan houden…

Mijn Jaeger eruit i.p.v. De Rolex kan ook nog…(dan wordt alleen @anon50762135EV wel boos…)

1 like

@monaco…ok laat maar zien daaaaaaaan.

ja, niet vintage dus

http://www.horlogeforum.nl/t/tk-longines-conquest-heritage-1954-limited-edition/54145?source_topic_id=55283

Neeeee…niet de JLC😣

Had ik niet moeten vragen…:heart_eyes:

Zoiets erbij uit de vintage hoek…:heart_eyes:

3 likes

Ik vind die Longines Heritage collectie ook echt prachtig. En die chrono is echt om te watertanden. Ik zelf zeg dus doen!

Ben zelf fan van de LLD. Prachtige duiker:

1 like