Stel ik begin een Longines verzameling

De beoogde Longines die gepost hebt zijn wel plaatjes!

Maar om daar een Explorer II voor weg te doen…

Ik zou dat even zéér goed overwegen als ik in jouw schoenen stond.

Groeten,

Noel.

IK zou geen moderne re-issues kopen maar de originele vintage modellen
ben je ook verzekerd van de ‘waardevastheid’ wat me de re-issues niet het geval is

1 like

Die prachtige inhouse uurwerken van Longines bepaalt voor mij een groot deel waarom ik de vintage Longines horloges mooi vind. In combinatie met het design natuurlijk. Als je daar een ETA in propt is dat wel een beetje weg en daarnaast zullen die in prijs kelderen nadat je ze hebt aangeschaft. Reissues halen het namelijk nooit bij de originele modellen, zowel in populariteit als in waarde. Vooral als je een verzameling wilt aanleggen is waarde wel iets waar je over moet nadenken.

Mooi merk hoor, vooral de vintages. Zoek even op het forum naar de collectie van @gekkehuus. Als dat geen inspiratie oplevert, weet ik het niet meer. :smile: Ik heb een mooi oudje gehad, waar ik helaas geen fatsoenlijke foto van heb, alleen deze:

…en een nieuwere. Bevielen me allebei heel goed.

Ik vind vooral de tweede erg mooi.
Zou de verzameling persoonlijk uitbreiden naar niet i.p.v. de Explorer II.

Persoonlijk vind ik de meeste vintage Longines interessant en aantrekkelijk. De moderne klokken zijn niet echt helemaal mijn ding.
Ik zou het een gewaagde stap vinden.

leuk idee iig, ik zou het niet kunnen, beperken tot 1 merk :unamused:

ik ook :imp:

Collectie uitbreiden is prima naar mijn mening. Longines heeft mooie horloges. Het eerste horloge op de foto vind ik een beauty! Maar ik zou niet de Explorer II opgeven. Dus gewoon lekker uitbreiden!

Vanavond mijn nieuwe Longines af en de JLC om. Wordt ik toch ook weer heel blij van.

Mijn conclusie: ik ga met extra aandacht voor Longines in de toekomst mijn verzameling opbouwen. Zowel de Rolex als de JLC blijven. Langzamere opbouw maar ik denk, zoals velen al zeiden, dat ik de Explorer en de Memovox ga missen als ik ze weg doe.

Dank voor het meedenken allemaal!

2 likes