Stel je hebt 7.500-12.500 voor iets moois maar met een twist...

Ik heb deze op de Düsseldorf horlogesalon gezien, van die secondenwijzer zou ik toch wel zenuwachtig worden. Heel onrustig.

1 like

Ik moet zeggen dat het mij niet in vervelende zin is opgevallen, ik kijk ook niet echt gefocust ernaar normaal gesproken en meer er doorheen.

Maar snap zeker dat dit voor mensen echt wel een afknapper kan zijn, zo’n rondtollende wijzer

Mooi bedrag ik zou gaan voor een mooi rolex.

1 like

Tudor Submariner oppikken

1 like

Breguet komt in me op :thinking:

5 likes

Wat ook mooi is zijn de uurwerken, kijk dan toch
c1b6831edf53f22678bca937ce4a240b0a5c5ff4_1_690x457
Daarvoor zou je hem al aan willen schaffen, helaas is mijn budget niet toereikend dus over een paar jaar neem ik hem wel van je over voor een zacht prijsje uiteraard :innocent:

5 likes

Voor dat budget zou ik naar het volgende kijken.

1. JLC master Perpetual met zwarte plaat. Ik zie ze al voor minder dan 15k op chrono dan is het niet ver meer

2. Chopard LUC met 1.98 uurwerk. Die staan ook soms op Chrono, laatst nog. Geneva Seal.

3. Idd Moser, maar dan denk ik toch liever zonder de grote datum, want die lijkt me aan de dikke kant. Staat, net als deze, ook op Chrono.

4. Vacheron 81180 of met wat geluk 82172.

5. Lange Saxonia Thin in 37mm

Al met al veel fraais te krijgen.

1 like

Of een Breguet Tradition 7027. En die suggestie hierboven van de nieuwe Marine is ook zo’n gekke niet.

Ik dacht hieraan, dacht dat ie duurder was

2 likes

prachtig!

is er iets specifiek aan dit uurwerk? ik meen eens gelezen te hebben dat er een aantal vroege uurwerken erg goed afgewerkt waren, maar ik heb nu ook een paar met het automatische 96 uurwerk gevonden met micro rotor en en qualité fleurier stempel, en daarvan impliceren ze een betere afwerking dan met het geneva seal lijkt het, maar ik kan geen echt hard vergelijk vinden

de 87172 staat al lang op mijn lijstje, ooit kon ik een nieuwe in Monaco kopen voor 17.000, maar sinds die weg is heb ik geen mooie occassion meer gezien

Polaris JLC met blauwe wijzerplaat.
Zelfs onder de 7.500 te koop.

3 likes

Zonder twijfel de Chopard Alpine Eagle!!

2 likes

:rofl: heul veul geluk.

1 like

Als je je verveelt kan je altijd weer 'n keer komen passen.

4 likes

Que? Ik zou het wel weten. Een leuke vintage DJ full set. Ben je meteen klaar. Of is dat het geplaveide pad?

1 like

Er zijn maar weinig dingen die het pad meer plaveien (behalve een sub of moderne DJ dan) :laughing: .

2 likes

Ik bedoelde eigenlijk een 87172 :slight_smile:

2 likes

Rolex GMT 16713 op jubilee

Heren, het wordt alleen nog maar ingewikkelder met al die prachtige ietwat offbeat opties die iedereen hier plaatst.

De uitslag ligt ook veel dichter bij elkaar dan ik zou denken met de Bulgari op 26%, de Grand Seiko op 23% en de Cartier op 22%. Met alleen de Moser er echt iets achter op 15%. Opvallend is wel dat de Bulgari wint, het is een uniek horloge. Super dun, met een mooi uurwerk en een hele aparte styling.

Wat het lastig maakt is dat je iedere keer dat je een mooi getipt horloge ziet, er voor een beetje meer een nog mooiere is. En die nog mooiere vind ik dan te duur, maar tegelijkertijd besef ik me dat als ik de iets goedkopere koop, de nog iets mooiere verder buiten bereik raakt. Dus waar trek je een grens.

En dus kun je misschien uiteindellijk maar beter helemaal niets kopen. Maar dat is ook weer saai. Dus tja. Maar wat me wel duidelijk is geworden, is dat het geen Santos, en geen Monard zal worden. Er is meer en leukers te koop. De Grand Seiko evolution 9 Iwate is nog niet van het lijstje af, mede ook omdat het ‘mijn’ merk is. En de Octo Finissimo zou ik eens in het echt moeten gaan bekijken.

Een blijver op mijn lijstje, maar teveel geld is de Vacheron 87172. Ik ben aan het kijken naar de Chopard LUC XPS QF (maar is 40mm goud teveel van het goede? Ik heb al een all-dial 40mm zenith en die vind ik af en toe net iets groot, 38 of 39 is beter voor een all-dial horloge). En intussen ben ik van de bestaande collectie aan het genieten, en aan het bedenken welke er wellicht plaats zou maken.

Bedankt voor ieders bijdrage.

5 likes

40 mm keukenblad van marmer en op maat gemaakte, u -vorm keuken met nieuw apparatuur.:grin:

1 like