Leuke poll in een moeilijke prijsklasse. Het moet wel allemaal kloppen inderdaad.
Ik twijfel tussen de Moser en de GS, maar in geval van GS zou ik eerder voor de SLGH013 gaan dan
Leuke poll in een moeilijke prijsklasse. Het moet wel allemaal kloppen inderdaad.
Ik twijfel tussen de Moser en de GS, maar in geval van GS zou ik eerder voor de SLGH013 gaan dan
Ja heel erg lastig!
Eigenlijk is dit mijn grail, de SBGW251. Platina kast met witgouden wijzerplaat met gegraveerd Grand Seiko logo. Maar ja, 25.000 euro ofzo…
@SuperC had een tijdje geleden een witgouden Grand Seiko te koop die heel veel vinkjes zette, en relatief betaalbaar was, alleen de maat liet te wensen over, ik vond hem te klein.
die buitenbeentjes in de GS dress categorie zijn inderdaad ook heel mooi! Maar veel te duur inderdaad… dan zit je alweer een paar categorieën hoger
Kreeg toevallig vandaag een notificatie voor deze van C24. Wel in de VS én toch weer aanzienlijk duurder dan het gestelde budget.
Tsja hele mooie GS… maar nóg weer veel duurder. Dan komt een Eichi of een Lange ook alweer binnen bereik. Etc. etc.
Oeh, ^{%]%]^ er staat een vacheron 87172 voor de beste prijs sinds tijden te koop in japan. Met het geneva seal op de kast waardoor je weet dat het een vrij recente is. Maar 18.525 euro thuisbezorgd? Dat krijg ik thuis niet verkocht. Pfff….
Voor iets meer ook in Spanje, daar zou je wellicht een leuk tripje voor naar Madrid kunnen maken?
Ik ben niet zo thuis in VC en de prijzen, maar waarom is deze in het algemeen duurder dan de 87172? Ik vind de handwinder zelf echt veel mooier.
Ik denk omdat het een automaat is en hij een datum heeft? En minder geliefd denk ik dus zeldzamer omdat hij niet symmetrisch is?
Ik zie alleen een witgouden in italie, maar die is uit 2008. Dan heb ik liever een recentere. Nadeel is weer met die japanse aankopen dat ze de alligator band soms niet meesturen. Of dat de douane hem eraf haalt. Risicovol allemaal.
Ah okay je zoekt een witgouden. Ik vind de rosé versie met grijze dial het mooist.
God. Daar zou ik nooit aan beginnen. Met allerlei mogelijke douaneperikele. Ik zou in deze markt geen haast hebben om noodgrepen uit te halen. Het wordt alleen maar goedkoper en er komen vast meer aanbieders, ook binnen de EU. Kwestie van de notificaties aan en geduldig afwachten. Maar het lijkt er iig op dat je weet wat je wil!
Denk je dat het goedkoper wordt? Ik vind de horloges in Japan vaak wel vriendelijk geprijsd. En vaak ook inclusief verzending. Maar Europa zie ik nog niet echt dalen. Ik ben in gesprek met een Amerikaan over een Chopard, maar als ik zie dat ik daar maar 2k bij hoef te leggen voor deze Vacheron, dan weet ik het wel. Maar de btw heffing is killing.
Ja dat laatste. Ik heb nog nooit een horloge buiten de EU gekocht. Puur omdat ik geen zin heb in verrassingen. En tuurlijk - VC liever dan Chopard in vrijwel alle gevallen. En voor het gevoel ook liever Geneva Seal dan QF al heb ik de eisen nooit naast elkaar gelegd. Overigens het mooiste uurwerk van Chopard is het 1.96 maar die zijn duur en allemaal meer dan 20k. 1.98 is vaak goedkoper maar heeft ook Geneva Seal en 8 dagen gangreserve. Mooi spul.
Ik heb er als ik het me goed herinner een stuk of 5 gehaald uit Japan, de VS en Hong Kong. De BTW is even slikken, maar moet je gewoon incalculeren. De koeriersbedrijven handelen dat tegenwoordig ook voor je af. De laatste keren kreeg ik nadat het horloge was verzonden een BTW invoice die je met je creditcard betaalt, en dan passeert het horloge zo de inklaring. De verzending is allemaal goed gegaan.
Nu wordt het ingewikkeld. De foto’s zien er ook ingezoomd op mijn telefoon heel goed uit, maar de toelichting zegt dit:
Dat die band niet verstuurd wordt vanuit Japan dat is vaker zo, daar moet dan maar een nieuwe voor komen. En een Grand Seiko zou ik ‘polished’ niet kopen. Maar op de foto’s ziet dit er allemaal goed uit. En ‘the case is in original condition’.
Ik vind het riskant. De verkoper specifieert niet wat er precies gedaan is en straks eindig je met een horloge waar bepaalde hoeken niet kloppen of zaken verkeerd aangepakt zijn.
Als de verkoper niet heel open is, haak ik zelf meestal af. Tenzij je in persoon kunt gaan oppikken, maar dat wordt moeilijk.
Ofwel nog even doorvragen als je hem echt wil. Een case kan niet original zijn als een watch gepolijst is. Tenzij polished gewoon gepoetst betekent
.
Maar daar haal je geen krassen mee weg natuurlijk.
Ik zou hier persoonlijk ver van wegblijven, al zullen de intenties van de verkoper vast wel in orde zijn.
Ik heb dit nog gevraagd en geantwoord gekregen. Met het geneve zegel is het sowieso geen heel oud exemplaar:
Vraag:
Antwoord:
Opvallend dat iedereen voor de Bulgari gaat maar niemand er eentje heeft?
Ik probeer de afgelopen dagen wijs te worden uit de x.96 en 98 uurwerken. Alle 1.96 en 1.98 of 96.01 zijn 15k en duurder. Staat er net eentje te koop voor 7k. En nog in duitsland ook. Maar helaas al gereserveerd. Ik snap niet hoe ik die de afgelopen dagen gemist heb. Of iemand was er heel erg snel bij.
Ik weet niet of ik hem zou hebben gekocht, maar een 1.96 met geneve zegel in deze staat voor 7k is een koopje.
Ja dat is een steal. Ik denk dat de verkoper geen idee heeft gehad van wat ie in zijn handen heeft. Let wel: is 36mm dus vrij klein. Je hebt nog de quattro regulator met 1.98 uurwerk die voor rond de 12-14 te koop is. Moet je smaak zijn maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de afwerking van LUC horloges niets onder doet voor een Calatrava.