Jawel hoor. Grand seiko onder de 2 en Sub onder de 6
Een sub zonder papieren ook?
de vraag stellen is hem beantwoorden…
dan blijft er nog budget over voor een echte dresser, met een beetje passen en meten een
Rolex Cellini bijvoorbeeld
Zenith el primero als sportieve dresser.
Seamaster 300 als duiker
Moet je wel minstens één van de twee jong gebruikt zoeken.
Haha klopt inderdaad, speedmaster was toen niet echt goed bevallen, kan ook komen door de flipper koorts, wellicht is het wat waard op het opnieuw te proberen
Het wegdoen van de Seamaster uit 2004 wat erg dom, prachtige klok.
Speedmaster vind ik prachtig maar vind ik gezien de WR, de afwerking en de plastic hands gewoon te weinig bang for the buck. Daarnaast vind ik 42 mm voor mijn pols net iets te groot.
Seamaster is een kanon die as we speak on casual friday om de pols hangt.
Budget is een beetje krap voor een Rolex erbij en helemaal als je die als “duiker” gaat dragen.
Kans is groot dat je dan van die deskdive topics krijgt en het toch tot een beauty queen verwordt.
Lastige keuze… maar die SMP als duiker lijkt me een inkoppertje. Neem je er twee: ook een Peter Blake
Weet jij waarom die 14060 relatief goedkoop is?
Ik vind hem juist super clean zonder dat hele SCOC bullshit verhaal op de wijzerplaat. Oude kast, no date. Dit is zoals de sub zou moeten zijn in mijn ogen. Een echte tool watch.
Submariner en iets van Danish Design of zo. Klaar!
Zó goedkoop is dat niet. Leg wat bij en je kunt met wat geluk een nieuwe sub aan list ophalen. Dat zou ik ook verkiezen. Overigens blijft die 6k meer dan de list voor dit model ooit was.
Dus het is allemaal relatief idd. Maar over listprijs voor een nieuwe sub zal de 14060 nooit gaan. Te hoge drempel voor velen. Al is het maar voor het inrekenen van een 750 euro beurtje.
Samen met de 16610 is het wel de ‘goedkoopste’ submariner. En ik kan me zo voorstellen dat veel mensen de 14060 prefereren om de redenen die ik zojuist heb genoemd. Als ik moest kiezen tussen de 14060 of een nieuwe sub met maxi case en 6 regels tekst (wat bij elk ander merk als belachelijk zou worden beoordeeld) dan weet ik het wel.
Deze zenith is inderdaad erg mooi, aantal keer al na gekeken.
De seamaster 300 is het toch net niet, iets te veel gepolijste delen.
Dit.
En wat ik al helemaal niet zou doen is 8G’s aftikken voor een ouwe Speedy Godsamme, dat is veel geld hoor. Daar wil je toch wel een beetje meer voor hebben.
Is een gebruikte 116234 naast een Black Bay een idee?
Haal je dat bij elkaar voor 8K?
Wat kost zo’n Explorer I eigenlijk in goede staat 2e hands?
Dan wil ik graag een Planet Ocean Titanium als duiker.
Oh wacht, dan is het budget al bijna op.
Na ja, dan doe ik er nog een Tissot heritage petite seconde bij als dresser.
214270? Net onder de 5.
Hmz serieus geld voor een toch vrij saai en onopvallend horloge.
Vind em overigens wel aardig maar wil eerst toch perse een SMPc uit 2017 in blauw.
DJ wordt morgen gepast als het goed is.
Tudor al eens gehad.