Stel je hebt je grail.... en dan?

Dit was eerst een andere topic maar die bestond blijkbaar al dus dan ben ik hier wel benieuwd naar.

Voor mij geld dat mijn graal met de maand wel veranderd dus ik ben nog lang niet klaar.
En voor jullie?, werken jullie naar 1 horloge toe of veranderd het bij jullie ook met de dag/maand.

Dat topic is er al, en heeft er ook aardig wat mooie achterkantjes in staan :wink:
Hier een linkje:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,75391,page=1

En bedankt, JTrapman.
Maar dan doen we het gewoon zo.:wink:

tijmen2 Schreef:

Dit was eerst een andere topic maar die bestond
blijkbaar al dus dan ben ik hier wel benieuwd
naar.

Voor mij geld dat mijn graal met de maand wel
veranderd dus ik ben nog lang niet klaar.
En voor jullie?, werken jullie naar 1 horloge toe
of veranderd het bij jullie ook met de dag/maand.

Das een goeie! Als een topic al bestaat erna verwijzen en met een nieuwe onderwerp laten komen :slight_smile:

Ik heb niet echt 1 graal, maar vele horloges die ik graag aan m’n collectie zou willen toevoegen. En dat veranderd niet alleen… er komen er telkens meer bij :stuck_out_tongue:

Na al m’n Seamaster geweld was het vorig jaar tijd voor een Rolex. Dat was er 1 die hoog op 't lijstje stond. Tja, en toen had ik em… wat nu? Koesteren en verder werken aan m’n lijstje. Op de top staat een Nautilus voor een hoogtepunt tijdens m’n carriere. Tegen de tijd als er kleinkinderen rondrennen een Reverso om 't glas te beschermen. Een Luminor 1950 staat op nu heel hoog op m’n lijstje, maar wil ik misschien bewaren voor verloving/huwelijk. Trouw zal ik waarschijnlijk niet kunnen blijven (aan 1 horloge wel te verstaan!), maar misschien dat ik wat rustiger aan kan gaan doen met aankopen. Prioriteiten veranderen dan waarschijnlijk een heel klein beetje… En dan is het ook erg leuk spelen met bandjes en gespen. Weet alleen hoe lang ik me kan beheersen, tenzij Omega met een hele leuke Bond versie komt volgend jaar… B)-

Och, m’n plezier in horloges zit ook in 't spotten… dus als ik m’n grails heb, ben ik nog niet uitgekeken!

tijmen2 Schreef:

Dit was eerst een andere topic maar die bestond
blijkbaar al dus dan ben ik hier wel benieuwd
naar.

Voor mij geld dat mijn graal met de maand wel
veranderd dus ik ben nog lang niet klaar.
En voor jullie?, werken jullie naar 1 horloge toe
of veranderd het bij jullie ook met de dag/maand.

Wat jij hier zegt zijn horloges die je graag wil hebben. Een grail is niet elke maand een horloge. Dan is het geen echte grail naar mijn mening.

Maar goed, mijn grail heb ik al een half jaar of zo en sindsdien heb ik toch nog 4 horloges gekocht. Genoeg hobby/leven na de grail dus…

En dan?

Ga ik proberen een boek te schrijven.
Ik loop al een tijd met het idee rond om een soort naslagwerk te fabrieken over hetgeen ik beschouw als mijn verzamelgebied.

Als ik mijn grail heb? Dan wil er nóg een, voor als mijn grail beschadigd raakt natuurlijk, want ik draag hem wel elke dag.

Als ik mn grail heb…de rest van de hand doen.
Alleen behouden dat echte emo-waarde heeft.
En 1-tje voor de gevallen dat je je grail niet wilt dragen…

Ik doe niet meer mee aan “grail” jagen. Ik heb geaccepteerd dat ik een horloge obsessie heb en dat wat ik ook koop, er altijd verlangen is naar weer een andere referentie.

Geinspireerd door RJ zijn blog ben ik nu voornemens om een collectie met (ontwerp) iconen aan te leggen.

Hiermee lijk ik wat rust gevonden te hebben en kan ik ook naar links en rechts (andere referentie / model / military / ? ) verzamelen zonder dat dit meteen weer voor onrust of irritatie zorgt;

In de actuele situatie heb ik een Pam dubbel, voorheen zou ik er wild van worden… nu geniet ik er lekker van;

gr. Roel

een grail bestaat niet voor mij, zodra het nieuwe eraf is is zelfs het duurste horloge of iets anders weer normaal, het is gewoon de heb denk ik;)

trapm Schreef:

En 1-tje voor de gevallen dat je je grail niet
wilt dragen…

Mooi is hij he? :smiley:

El penumbra Schreef:

Wat jij hier zegt zijn horloges die je graag wil
hebben. Een grail is niet elke maand een horloge.
Dan is het geen echte grail naar mijn mening.

Klopt als een bus.
Een heilige graal is voor mij zoiets als het hoogst haalbare.
En ja waar ligt de grens en wat is haalbaar.
Je kunt natuurlijk een lening afsluiten maar ja was het dan wel haalbaar ( van de zotte is dat natuurlijk wel).
Dus ik denk dat je een grail op verschillende manieren kunt opvatten.
Dan zou je dus idd kunnen zeggen dat het voor mij horloges zijn die ik graag zou willen hebben maar die voor nu ook haalbaar zijn.

Mijn grail is altijd een Rolex Submariner geweest maar toen ik er na vele jaren eindelijk een had maakte dat helaas een ander virus in me los :sunglasses:

Nu wil ik alleen nog maar Rolex, elke keer wanneer ik wat anders koop blijk ik hem uiteindelijk toch niet te dragen en weer op een van de Lex’en terug te vallen.

Groet,

Marc

XXoF Schreef:

Mijn grail is altijd een Rolex Submariner geweest
maar toen ik er na vele jaren eindelijk een had
maakte dat helaas een ander virus in me los :sunglasses:

Nu wil ik alleen nog maar Rolex, elke keer wanneer
ik wat anders koop blijk ik hem uiteindelijk toch
niet te dragen en weer op een van de Lex’en terug
te vallen.

Groet,

Marc

Behoorlijk herkenbaar… Al kijk ik ook naar andere merken en sluit ik zeker niet uit dat er, op termijn, een niet-Rolex chrono gaat komen. Of…of…of… :smiley:

De verzameling van iconen spreekt mij het meeste aan, ik weet dan ook zeker dat ik nooit klaar ben en dat er iconen bij komen. Een goede reden om niet te hoeven stoppen:)

JTrapman Schreef:

trapm Schreef:

En 1-tje voor de gevallen dat je je grail niet
wilt dragen…

http://farm3.static.flickr.com/2770/4327092163_ab7
e3ec46a_o.jpg

Hij is fantastisch. In staal!!
Maar ja…beetje duur ook wel :frowning:

trapm Schreef:

JTrapman Schreef:

trapm Schreef:

Als ik mn grail heb…de rest van de hand
doen.

En 1-tje voor de gevallen dat je je grail
niet

wilt dragen…

http://farm3.static.flickr.com/2770/4327092163_ab7

e3ec46a_o.jpg

Hij is fantastisch. In staal!!

Vertel mij wat :smiley:

JTrapman Schreef:> > Hij is fantastisch. In staal!!

Zoals t een goede zoon betaamt…kan ik je vertellen wat ik wil, maar luister je meestal toch niet :slight_smile:

(geintje, moet kunnen. Je bent wél degelijk een goede zoon en soms luister je ook nog)

Maar dat deze duur is…pfffff

Tja, we kunnen naar een pizzeria in Amersfoort gaan. Die had er 1tje…maar of dát vertrouwd is???

Je zou wat van de andere dingen van mij kunnen verkopen? Alleen mn Seiko5, Tissot en Casio wil ik houden. En de Casio van/voor je zusje ook!

trapm Schreef:

JTrapman Schreef:> > Hij is fantastisch. In
staal!!

Zoals t een goede zoon betaamt…kan ik je
vertellen wat ik wil, maar luister je meestal toch
niet :slight_smile:

(geintje, moet kunnen. Je bent wél degelijk een
goede zoon en soms luister je ook nog)

Tja, we kunnen naar een pizzeria in Amersfoort
gaan. Die had er 1tje…maar of dát vertrouwd
is???

Je zou wat van de andere dingen van mij kunnen
verkopen? Alleen mn Seiko5, Tissot en Casio wil ik
houden. En de Casio van/voor je zusje ook!

Een beetje naar een pizzeria in Amersfoort voor een horloge van €3000, dacht het niet :wink: Komt wel goed (tu)

JTrapman Schreef:

trapm Schreef:

JTrapman Schreef:> > Hij is fantastisch. In
staal!!

Zoals t een goede zoon betaamt…kan ik je
vertellen wat ik wil, maar luister je meestal
toch
niet :slight_smile:

(geintje, moet kunnen. Je bent wél degelijk een
goede zoon en soms luister je ook nog)

Tja, we kunnen naar een pizzeria in Amersfoort
gaan. Die had er 1tje…maar of dát vertrouwd
is???

Je zou wat van de andere dingen van mij kunnen
verkopen? Alleen mn Seiko5, Tissot en Casio wil
ik
houden. En de Casio van/voor je zusje ook!

Een beetje naar een pizzeria in Amersfoort voor
een horloge van €3000, dacht het niet :wink: Komt wel
goed (tu)

Toevallig ken ik die pizzeria in Amersfoort (hartje centrum?) De eigenaar en zijn zoon zijn enorme horlogeliefhebbers en stikken van de mooie horloges.

Vooroordeel?

Hans