Stel: Je mag nog maar van 1 merk horloges kopen, welke is dat dan?

Dat is voor mij niet zo moeilijk; ik doe eigenlijk al niet anders; Tissot dus. :sweat_smile:

Oude foto trouwens, er is intussen al wel weer het nodige bij gekomen. Maar weer eens een nieuwe foto maken. :sunglasses:

13 likes

Tissot. Over het algemeen betaalbaar nieuw, en tegenwoordig ook met vooruitstrevende ETA techniek, en vintage ook mooie modellen.

Ha! Zie boven ^ en onder.

7 likes

Precies dat; veel van de modellen spreken mij aan, zowel vintage als modern, en het past prijstechnisch ook bij wat ik aan de hobby wens uit te geven. :sunglasses:

1 like

Gewoon een beetje degelijke Seiko duiker, meer heb ik niet nodig :+1:

2 likes

Maar even serieus: Tissot. En dan alles zonder 1853 erop. Lees vintage. Ik raak nooit , maar dan ook nooit uitgekeken op een PR 516 GL

1 like

Patek Philippe: de Calatrava 5196 is voor mij het mooiste horloge ooit.

1 like

Omega.

Longines als close second.

1 like

Rolex of Longines. Ik twijfel.

:point_up_2:t2:

Omega

Veel keus, uitstekende specs, prettige prijs.

3 likes

Ik denk dat het voor mij wel zou vallen. Ik heb nu drie horloges die ik nog echt draag (een Glashutte Original en 2 Omegas) en meer heb ik echt niet nodig. Als er dus nog wat gebeurt, is het een upgrade

2 likes

Tissot of Omega. Ik ga er nog eens wat beter over nadenken…

Ik durf nog wel verder te gaan: als ik maar 1 horloge zou mogen hebben, dan graag deze:

afbeelding

(plaatje gejat van @The_President)

3 likes

Daar hoef ik niet lang over na te denken. HAMILTON en dan alles van voor 1970.

1 like

Nomos!

Stowa, betaalbaar, kwaliteit en een fijn bedrijf.

2 likes

Hmmmm, ik twijfel tussen 3:

• Seiko, want veel keuze, maar vaak niet speciaal genoeg omdat er zoveel van rondzwerven.
  • Sinn, want voldoende verschillende modellen, maar het zijn vooral de duikers die me het meeste doen (U1 en U2)
  • Stowa, topduiker (Seatime), Topflieger en mooie dresswatch (Antea).

Overall: Stowa denk ik dat wint :slight_smile:

2 likes

Het liefste had ik A Lange und Söhne of Patek Philippe gezegd. Echter, Bruin kan dit niet trekken. Met wat energie, geduld, tijd en volharding, zou Rolex het beste alternatief zijn.

1 like

Dat is een lastige. Ben gek op mn Omega maar ik kies toch voor Oris

1 like