Voor mij zou het Omega zijn.
Daar vlak onder zit dan toch Eterna.
Als je nog maar 1 merk mag: Longines
Ze maken zowel goede moderne nieuwe designs, als “klassiek” en “vintage” inspired. Zowel hun sport designs, dressers en chronografen zijn goed te pruimen. Ook hun quartz is van de betere soort en hun automaten zijn goed te onderhouden maar hebben vaak toch net iets betere belangrijke componenten dan de standaard.
Ook vintage zijn er heel veel mooie dingen te verzamelen…
De 30L, 431, 890 en 6952 zijn prachtige uurwerken in vaak prachtige designs…
Dus 1 merk: geef me dan maar Longines, dan blijf ik me hele verzamelende leven tevreden.
…of wellicht toch Christopher Ward…altijd hoge korting lijkt me ook wel wat
Rolex.
Voor elk wat wils: sportief, ingetogen, dressy, kleurrijk, GMT, chronograaf. Er is altijd wel een Rolex die past bij de situatie.
De hoge restwaarde maakt het mogelijk om weer een ander model uit te proberen. En anders is het een kwestie van sparen voor een horloge erbij (ter uitbreiding i.p.v. vervanging).
Elkaar overtuigen van het eigen gelijk werkt niet echt…
Omega, of misschien zelfs wel Eterna.
Ze zijn mij te groot, de Bulova’s.
Nomos heeft veel modellen die aanspreken, maar is niet breed genoeg. Even een gewetensvraag: Vindt je Seiko en Grand Seiko nog steeds één merk? Ik wel, dus ik neig naar Seiko omdat die alle technolgie en heel veel stijlen in huis hebben.
Ik denk dat ik op Citizen uit zou komen als Seiko / Grand Seiko afviel.
De Japanners zijn voor mij de enigen die zowel een beater als een high end horloge in dezelfde portefeuille hebben zitten.
Oris en Mühle Glashütte zou ook wat zijn, als ik geen beater zou zoeken.
Eterna. Als dat niet mag, kies ik Longines .
Qua moderne Rolex en? Meh.
Als je een duiker wil bijvoorbeeld is er maar weinig keuze qua kleur
Slechts 1 model dat dan ook nog een schreeuwend duur is Vergelijk dat dan eens met Omega en wat een keuze daar is.
Seiko, vanwege het rijke aanbod aan nieuwe en vintage modellen zodat ik me nog een lange tijd niet zou vervelen.
Je noemt nu ingetogen en dressy als één, terwijl ik er expres een komma tussen had geplaatst.
Ingetogen: OP / Explorer
Dressy: Cellini / OP
Kleurrijk: Pepsi / Coke / Batman / Hulk
GMT: Pepsi / Coke / Batman
Chronograaf : Daytona
To name a few…
“Schreeuwend duur” is overigens ook relatief.
Een tweedehands Daytona kost nog altijd een stuk minder dan mijn (tweedehands) auto.
Mijn vorige auto was, toen ik hem inruilde afgelopen september, minder waard dan mijn Rolex Explorer.
Kwestie van relativeren…
En ja, Omega heeft ook een brede selectie aan horloges. Ik vind de Planet Ocean nog steeds een geweldig horloge en ben er blij mee.
De vraag was dan ook: “als je mag kiezen”. En dan kies ik voor Rolex
DIe zijn in het zwart en wit inderdaad wel ingetogen. De Explorer tegenwoordig niet echt meer imo.
3x zwarte wijzerplaat Persoonlijk hou ik niet van groen, wel van oranje.
Probeer 15k voor een horloge maar eens uit te leggen aan een niet horlogeliefhebber Zijn ook maar weinig HFers die zulke bedragen neertellen. En als je zoals ik van vintage chrono’s houdt is het schreeuwend duur voor een vintage Daytona zeker op zn plaats.
Ik snap wel dat mensen Rolex kiezen. Maar niet voor de redenen die jij opnoemt.
Laat me raden: Roleks, Omega of Seiko….
Het is afhankelijk van het budget, maar als ik het dan heel praktisch bekijk één van deze twee.
Bij allebei is dress-up of dress down mogelijk door het wisselen van banden.
Verder schroefkroon, behoorlijke WR rating, lume redelijk onderhoudsvrij of in ieder geval zijn de kosten te behappen.
Tja, zo kun je mij 60K voor een auto niet uitleggen.
Voor de prijs van een simpele parkeerschade kun je ook een Omega PO kopen .
Van de week weer een putje in mijn bijrijdersdeur, dader onbekend. Ben blij dat ik maar in een Focus rijd .
Zodra het om luxe goederen gaat, draait het niet om verstand maar om gevoel .
Rolex en dan specifiek een Submariner 14060M of een Explorer 214270. Meer heb ik niet nodig.
Ik wil niet gemeen doen hoor, maar had jij door @Ronald geen schakels uit je jubilee laten halen omdat de 1603 anders los hing?
Dit is echt een kanon op de pols, ik vind hem ondraagbaar voor mijzelf (17-17.5cm pols).
Ok bedankt voor de tip klopt ik heb een 16 cm pols.
Dus dan niet echt handig
hmm… maar één merk?
en ik heb er twee
wel… dan wint PONTIAC!