Zeker Vintage… maar het grappige is, dat de Croton uit mijn eerste bericht, de Amerikaanse versie is van Nivada Grenchen…
Clean
Poeh
Net als overigens nog een half dozijn merknamen hoor.
Ik zag het aan de subdial links. Maar die nieuwe Nivada’s hebben gewoon een lekker Sellita handwindertje, saffier, goeie WR, etc etc, dus ik zou de Europese her-uitgave pakken.
Dat gezegd hebbende, je Crouton was echt de enige van de hele bups die aan racing deed denken. Verder heb je natuurlijk nog de Hanhart 417, de Yema Speedgraf en de Farer Chrono’s in deze prijsklasse.
Ik ben van Yema naar Farer overgestapt, maar eerlijk gezegd zijn ze allebei cool. De Yema is misschien nog cooler, maar de Farer draagt lekker en is platter.
Evengoed mis ik de Yema ook wel hoor. Soort van seller’s remorse.
Niet meer bedoel je . Rond 1900 waren er veel elektrische auto’s, maar die zijn toen uitgestorven omdat ze het verloren van de verbrandingsmotor. Benieuwd of ze het nu wel gaan redden
Astronauten hadden vroeger een deal met Chevy. Ze kregen een Corvette die ze aan het einde van de lease voor 1 usd over mochten nemen. Wellicht een beetje een “obvious choice”:
Yema dus… Wat dacht je van deze:
Yema Rallye Chrono - Mario Andretti’s edition
Het verhaal erachter:
Het schijnt dat F1 World Champion Mario Andretti in 1960 een Yema Rallye heeft gekocht en deze regelmatig tijdens zijn races heeft gedragen. Ook tijdens de voorbereiding, de qualifying en de Indy 500 race in 1969.
Supertof ding hoor, maar ik vond de gewone Reverse Panda Speedgraf voor minder geld net zo leuk.
Ik ken ome Mario niet (persoonlijk, of van “hebben zien racen”), leef niet in de illusie dat ik als Mario werd als ik zo’n horloge had en zit dus niet zo vast aan ome Mario’s tribute model. Althans, niet voor 1000 meer dan de gewone.
Bovendien… Als ik dan echt een horloge wilde hebben omdat de King of Cool er races mee had gereden… Tja.
Hanhart for the win.
Ik wacht zelf nog op een 39mm versie, non limited.
Trouwens, de Heuer Camaro is altijd correct. Dat was ik vergeten te zeggen. Wat een übercool ding.
Mwa
Ik ben voor de Yema.
Gaaf ding en niet te duur.
Verder komt er weinig goeds uit Amerika. (Qua horloges) al vind ik zelf het verhaal van Wakmann wel gaaf, dan heb je ook iets aparts en een Amerikaans horloge! Heeft overigens niets met de autosport te maken.
(Wel een héééél klein vintage Daytona Vibeje)
Ik vind de Polerouters altijd fraai, dus die.
Maar eigenlijk gewoon een Hamilton Ventura.
In mijn ogen HET horloge dat het allerbeste zou voldoen:
Corvette c1: made in the USA
Bulova: made in the USA
Corvette c1: productie vanaf 1953
Bulova accutron: eerste basispatent 1953
Corvette c1 1962 uitvoering: 250pk, 300pk, 340pk en meest krachtige uitvoering 360pk
Bulova accutron: 360hz tuning fork.
Corvette c1: extreem powerhouse
Bulova accutron astronaut: gebruikt door piloten van het meest extreme vliegtuig ooit gemaakt, de x-15. Door de CIA gekozen voor de piloten van dit vliegtuig. Na bijna 60 jaar nog steeds het snelste bemande vliegtuig ooit: 7274km/u met een hoogte van 100km.
Corvette c1: model 1962
Bulova accutron astronaut: precies te herleiden tot juiste jaartal (geheel toevallig onderstaande astronaut van mij uit 1962):
M2: 1962
Huh? 1962 …
De technologie die deze horloges gebruiken, bestond nog niet eens!
Wel een mooie Citizen trouwens
Even een ander gedachtenspoor. Stel je zit achter het stuur van je mooie '62 Corvette en denkt “Dit jaar veel geld uitgegeven aan mijn nieuwe bolide en even geen budget voor een nieuw horloge. Wat voor een chronograaf zal ik volgend jaar eens kopen om m’n Corvette te klokken?” Tja, dan kom je al snel uit bij de Seagull 1963…
Dat is waar, maar Gosz reageerde dat hij tijdcorrecte horloges zoekt. Dat kan je 2 ledig uitleggen toch
. Vandaar dat ik die Citizen er ook bij plempte, radio controlled. Als dat niet de juiste tijd aangeeft
, was dus meer een dolletje vandaar die knipoog.