Stel je toch eens voor

Dat dacht ik…

Ik zou willen dat ik er nooit aan begonnen was. Toen ik nog jong en iets minder onbezonnen was spaarde ik voor één van de eerste digitale horloges. Certina, bij de V&D, kwijlend voor de vitrine. Ik was 16 jaar en waste me iedere zaterdag suf aan auto’s om dit horloge te kunnen kopen. Uiteindelijk gebeurde dat ook, en herinner me nog de avonden dat ik in mijn donkere kamer het lichtknopje indrukte, de stopwatch liet lopen, het alarm instelde. Dat is lang geleden…

De Certina is niet meer. Plaatsgemaakt voor automaten, exemplaren die, als ik ze nog met autowassen zou moeten verdienen voor verschrompelde handen met blaren gezorgd zouden hebben. Geen alarm, niet zo nauwkeurig als de Certina, maar ze betoveren me steeds. Ik ben in de ban, ik kom er niet van los. Mijn omgeving ziet het niet, de enige die iets vermoeden zijn mijn vrouw en jongste zoon. “Zeg schat, is dat een nieuw horloge?” en “Pap, als je doodgaat, mag ik je Tudor?”

Fijn dat ik hier onder lotgenoten ben. Misschien werkt het therapeutisch en kom ik er ooit vanaf, maar ik vrees het ergste, net bij “gezocht” mijn nieuwste wens kenbaar gemaakt. Zucht…

Je bent zoals iedereen op dit forum vrees ik reddeloos verloren:)
Het is in ieder geval een min of meer gezonde verslaving.

groetjes Lenno

heel herkenbaar.
Mooi geschreven overigens.

Welkom onder de lotgenoten. Maar je wilt toch niet van het horlogevirus genezen? Er zitten ook veel leuke kanten aan. De ‘aandoening’ mag alleen niet de overhand nemen en alles gaan beheersen. We gaan je helpen om dat te voorkomen hoor :wink:

Groet,
Jurgen

h de b Schreef:

Fijn dat ik hier onder lotgenoten ben. Misschien
werkt het therapeutisch

het heet niet voor niets n horlogeVIRUS. we besmetten elkaar hier voornamelijk :wink:

En i.d.d. als je dood gaat, zijn er hier ook wel liefhebbers
die ze zonder blikken of blozen willen “hebben”

“voelt u zich koud en stijf, schenk mij uw Eco drive”

Welkom op dit lotgenotenpraatgroepje!

Prachtig verwoordt!

Heerlijk om samen met een stel lotgenoten je problemen te kunnen bespreken.

Welkom, goed bezig (tu)

Hiervoor bestaat geen medicijn. Zorg dat je wel dat je goed blijft slapen en alleen geld aanwendt als je kinderen geen nieuwe schoenen nodig hebben…:)-D

Join W.C.A.

W atch
C ollectors
A nonymous

of :)-D

Fantastisch! Na het lezen van alle reacties ben ik hoopvol!

Besmet maar in goede handen, zo vat ik het maar samen :wink:

Ja, zonder dollen, het is eigenlijk best ernstig allemaal.

Ik stuit op nogal wat onbegrip in mijn omgeving.

Mijn eega wijdt het aan ’ een licht autistische neiging van vooral mannen’

:smiley:

Als ik net zoveel aandacht aan mijn vrouw zou wijden als aan mijn zoektocht naar horloges dan werd ze knettergek…

Ik ontken dat overigens altijd keihard, maar in die tijd die ik eraan besteed zou ik 2 wassen op kunnen hangen, de vaatwasser uit kunnen ruimen, de ontbrekende plinten in de woonkamer kunnen monteren en haar auto wassen en zuigen.

Dus de motivatie om hier eerlijk over te zijn ontbreekt volledig…

:}

drex Schreef:

Ja, zonder dollen, het is eigenlijk best ernstig
allemaal.

Ik stuit op nogal wat onbegrip in mijn omgeving.

Mijn eega wijdt het aan ’ een licht autistische
neiging van vooral mannen’

:smiley:

Don’t worry, het zijn dezelfde argumenten waarom ze juist met jou is!

:~:~

Het wordt een co-axiaal, maar ik begrijp dat dat slechter rijmt :wink: