Stel je voor, de missing link tussen Rolex en Panerai

Heel onwaarschijnlijk, maar stel: iemand vindt ergens een oud horloge in een nalatensschap. Het horloge ziet er oud uit, is vrij lomp en dik en heeft een kussenvormige vorm en 2 smalle draadvormige lugs voor een band. Een stalen polshorloge dus, maar de band is er echter niet meer bij.
Het glas is gehavend, moeilijk er nog door te kijken.

Er staat blijkbaar Rolex op de dial geprint, daar heeft de nieuwe eigenaar natuurlijk wel al van gehoord, het moet toch zeker iets waard zijn.

Een speurtocht op het internet levert niet direct iets op. Het lijkt op niets wat hij kan vinden bij afbeeldingen van Rolex op het internet, alleen bij de oude, maar die zijn allen veel kleiner dan wat hij vastheeft.

Het horloge lijkt eigenlijk meer op die Panerai waar zijn baas zo trots op is.

Even verder grasduinen, misschien bestaat er een site of forum waar iemand me iets kan vertellen over horloges.
Horloge, forum, waardebepaling, Rolex.

Ja hier, even inschrijven en de vraag stellen.

Ja, er komt vrij snel respons, maar het zijn eerder onbeleefde antwoorden, net of de vrager een oplichter is of een randdebiel, sommige vragen (eisen) om fotos van het horloge.

De eigenaar heeft er al geen zin meer in door die antwoorden die beledigend zijn. Hoe moet je die fotos dan posten?

Onddrtussen komen er ook emails van leden binnen die meer willen weten en direct zouden willen langskomen en hem cash beloven. Gek, er zijn zef nog geen fotos geplaatst.

Toch maar even fotos posten.

De antwoorden op de fotos gaan van ongeloof tot euforie. Iedereen lijkt er een mening over te hebben.
Binnen de 10 minuten nog meer persoonlijke mails, elke minuut meer, ook in het Engels Nu van Rolex en Panerai zelf.
WTF?
Een Rolex model van 1936, een model dat toen met moeite verkocht en waarvan ze tenslotte de hele stock aan Panerai hebben verkocht omdat die een waterdicht polshorloge zochten. Formaat en uitzicht was voor de Italiaans marine van ondergeschikt belang.

Iedereen biedt als gek. The jackpot.

Puur verzinsel, maar wel mogelijk. :smirk:

3 likes

Ok

2 likes

Wauw :exploding_head:

1 like

Ik ken dit verhaal. Ooit eerder gelezen. Op het forum of ergens anders.:thinking:

1 like

Clickbait. :grin:

Klopt ,ik kende het ook en ging volgens mij om een prototype onderstaand model.

1 like

Ah ja, een verhaaltje voor het slapen gaan. Thanks!

En toen kwam er een olifant met een hele lange snuit en die blies zo het verhaaltje uit!

3 likes

GIF-afbeelding

Ja, voor jou is het bedtijd.

3 likes

Boomers moeten om 19:00 ook gewoon gaan slapen hoor.

Niet vergeten uw pilletjes te nemen! :laughing:

+1

Boomers? Pilletjes?

En hier de Rolex versie uit 1936

4 likes

Oude mannen moeten er nog vier keer uit om te plassen.:smirk::sunglasses:

3 likes

:laughing:

Hmm, iets met een knuppel en een hok

i-see-what-you-did-there

Het is al na 19u. Kss, vort, in uw nest.

:sleeping: