Stel je voor: Stinky

Welkom verzamelaar in spé :partying_face:

1 like

Welkom Jan, veel plezier in de wondere wereld van Casio

1 like

1 like

Welkom, leuke introductie. Veel plezier hier!

1 like

Welkom Jan emot-tiphat

1 like

Welkom op het forum Jan! En Casio is ook gewoon een fantastisch merk.

1 like

welkom

1 like

Welkom bij de club. Leuke intro! :grinning:

1 like

Van harte welkom!!!

1 like

Casio is top! Welkom Jan! :+1:

1 like

Jan welkom hier :watch:

1 like

Welkom Jan.
Leuk dat je hier actief mee gaat doen.
De vraag, waarom de naam Stinky, ga ik maar niet stellen. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Welkom op HF :+1:t2:

1 like

Welkom Jan.
Veel kijk en leesplezier gewenst hier.

1 like

Welkom. Een Groninger in Breda, dat zou je bijna op de muziek van Englishman in New York kunnen zetten. :slight_smile:

Hier ook allemaal gedigitaliseerd, al heb ik de CD’s nog. Ik kreeg het niet over m’n hart om ze weg te doen. Boeken zijn ook een dankbaar verzamelobject.

Herkenbaar. Ik was ooit vrij hoog geranked omdat ik als consultant rondliep bij een niet nader te noemen instituut waar ze een HP Unix server hadden staan met 32 CPU’s aan boord, maar daar een single threaded applicatie voor hadden ontwikkeld. De DBA en ik gebruikten de overige processorkracht om 24/7 SETI te staan stampen. :slight_smile: Al jaren niks meer mee gedaan, maar dat was een geinige tijd.

Ik heb er geen, maar ik kan een retro Casio zoals een F91W en zo goed waarderen. Ik vraag me af wat Seiko gaat doen. Die hebben ooit het LCD horloge uitgevonden nadat ze überhaupt de eersten waren die quartz op de markt brachten, en ze hebben recentelijk weer een digitaal horloge uit gebracht na vele jaren alleen analoog te hebben gevoerd.

A propos Seiko, wacht maar tot je er achter komt dat het bekendere Ripley horloge helemaal geen Casio is maar een Seiko - Guigiaro collab.

Caliber 7A28 was ook nog eens 's werelds eerste analoge quartz chronograaf.

Uiteraard wel uit de 1983 Aliens film. In 1979 gebruikten ze toch twee Casio F100 horloges die achter elkaar geplakt waren op een band? De F100, daar zijn her-uitgaven van te vinden voor 5 tientjes, mocht je willen hobbyen.

https://www.casio.com/uk/watches/casio/product.A100WEF-3A/

Maar goed. De Rabbit-hole is diep. Heel erg diep.

Vanwege the law of diminishing returns koop je een product van Seiko (Orient, Seiko, King Seiko, Grand Seiko, Credor) voor een prijs tussen de 150 en 350.000 Euro, waarbij je steeds meer moet gaan betalen om immer kleiner wordende verbetering te realiseren al naar gelang het horloge duurder wordt.

Wat “beter” betekent? Tja, de duurste horloges hebben niet de beste specificaties, op papier, maar dan kom je in de wereld van objets d’art terecht.

2 likes

Nog 3 maanden, en dan zit je in t groene

3 likes

Ho ho… Misschien gaat hij wel los op Mr G en legt ie een verzameling van 3000 Euro kostende Casio’s aan.

2 likes

welkom

1 like

Dat zou zonde van z’n geld zijn, maar het kan altijd

2 likes

Welkom!

Zo beginnen de meesten hier, ik zal nog maar niet vertellen hoe het af gaat lopen :grin:

Echt niet! Casio is een gerespecteerd en geliefd merk op het HF.

Wat leuk! Heb ik ook nog wel iets van uit mijn jeugd en onze kleindochter speelt er binnenkort mee.

Altijd goed! Vooral die middelste op de foto.

Iconisch horloge.

Absoluut doen!

En voor het zwembad: een Casio Duro duiker, wel het model met Marlin kopen! (de “106” en niet de 107)

Veel plezier op het HF!

1 like