In het Casio only draadje heb ik al wat gepost dus de hoogste tijd mezelf voor de stellen. Ik ben Jan en bijna 60 jaar. Dat klinkt oud maar ik denk vaak dat ik nog 20 ben. Geboren in Groningen, opgegroeid in Appingedam. Gestudeerd in Groningen en Delft. Gaan wonen in Den Haag en nu vlakbij Breda. Ik heb twee kinderen van 20 en 18.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben helemaal geen horloge verzamelaar. Tenminste, nog niet. Voorlopig hoeven jullie me hier nog niet serieus te nemen. Ook voorlopig zal ik me hier voornamelijk bezig houden met Casio. Nou, 99% van de lezers zal nu al afgehaakt zijn. Niks erg.
In mijn nog korte leven heb ik al van alles verzameld: munten (Nederlandse en van de hele wereld), albums van Asterix, lp’s en cd’s, dvd’s en Lego van voor 1975 en zelfs Volvo’s. Ook had ik ooit obsessies voor Björk, SETI, bier en online poker. Die laatste twee zijn geen goede combinatie.
De Volvo’s zijn verkocht, de Lego staat op zolder, alle cd’s en dvd’s zijn gedigitaliseerd en weggegeven.
Dus ik had een nieuwe hobby nodig. Iets om te verzamelen. Een paar maanden geleden gooide het algoritme dit filmpje met Mythbuster Adam Savage in m’n mik:
https://youtu.be/DDv-GFTo87E?si=1EeDt1aMNpTbW3Se
Ik was danig onder de indruk. Een beetje zoeken en wat bleek: dit soort coole horloges zijn nog gewoon te koop en niet duur! Verzamelen hoeft niet altijd moeilijk en duur te zijn.
Als eerste kocht ik bij BOL een horlogedoos. Voor 13 Euro. Kunnen er 6 in. Ik begin dus met digitale Casio’s. Ik heb er nu twee en een ABL-100 (stappenteller en bluetooth) is incoming. Er moet ook zeker een F-91W bij komen. Dan misschien nog een Waveceptor.

Als deze doos dan vol is, en ik vind het nog steeds leuk, komt er een tweede doos. Thema: Casio’s in films of van beroemdheden. Die dubbele van Ripley wordt een uitdaging.
Ben ik het daarna nog niet zat, dan misschien beginnen met analoge modellen. Niet te duur! Edifice anyone? Ik zal nooit meer dan 1000 Euro kunnen en willen betalen voor een horloge. G-shocks vind ik trouwens ook erg lelijk. Wel interessant maar niet mooi.
Ik weet dus nog helemaal niks van horloges. Genoeg te lezen op dit forum. Het bestaat al heel lang en is ook erg actief. Respect! Ik wil graag leren. Ook om dingen te waarderen. Neem nou oude Rolexen van duizenden euro’s. Ik vind ze niet mooi. Ik begrijp ze niet. Ik weet er ook niks van. Ik wil weten waarom Seiko’s duurder zijn dan Casio’s. Wat is het verschil tussen Timex, Citizen en Breitling? Ik heb geen idee. Ik luisterde alvast naar de podcast. Een aflevering over verschillende merken. Het begon bij Casio! Ik was blij dat dit merk niet meteen werd afgefikt.
Nou, wat een lang verhaal. Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden van mijn groeiende verzameling. Neem wat groetsels.