Abel Tasman College? Leuk! Er was in mijn jeugd wel rivaliteit tussen Appingedam en Delfzijl, maar wij Damsters gingen wel elk weekend naar The Corner.
Ja klopt. Ik ben geen Damster of Delfzijlster, die rivaliteit heb ik niet meegekregen ![]()
Ik heb nog wel op school gezeten in Appingedam voor 2 jaar (LTS)
Mijn vader was daar leraar! Motor en autotechniek. Hij was erg trots op zijn praktijklokaal.
Ik zat er rond 1998. En deed motorvoertuigentechniek⦠Misschien heb ik les van hem gehad ![]()
Welkom op het forum! wat een leuke introductie om te lezen.
Het gaat niet perse om wat een horloge kost maar wat dat horloge met jou doet.
Is dat voor jou een Casio dan is dat doel behaald en kan ik alleen maar jaloers zijn dat jij je al dat geld bespaart, haha.
Veel succes met het opbouwen van je verzameling en kennis.
Ik denk dat hij toen al met pensioen was? Meneer Folkersma. Dat hele gebouw bestaat trouwens niet meer. Best jammer.
Ja zeker, meneer Folkersma ken ik. Daar heb ik les van gehad ![]()
Dat vind ik niet ![]()
Dat was net een gevangenis ![]()
Ook altijd trammelant onder het poortje
Er was nog een motorvoertuigenleraar, maar ik kan niet op zijn naam komen ![]()
Van beide had ik les.
Toen was het nog Eemsmond college, daarna Noorderpoort (vakantieoord)
Nou ja! Dat is dus mijn vader! Of was, want inmiddels overleden. Ik hoorde dat hij best streng was maar ook heel goed. Die grote houten bar in het praktijklokaal heeft hij zelf gemaakt. Was de eerste. Zijn veel mensen naar komen kijken en is in andere scholen nagemaakt.
Op zijn uitvaart hoorde ik sterke verhalen uit de lerarenkamer. Als er een nieuwe leerkracht kwam en die wilde ergens zitten, dan zeiden ze altijd: Niet daar! Daar zit Folkersma! Die andere heette Lodeweges meen ik.
Dat zou kunnen, zijn bijnaam was Jeep ![]()
Dat vond ik erg meevallen. Als je verzaakte, mocht je het zelf gaan uitzoeken. Als je je best deed wilde hij overal bij helpen. Hij had natuurlijk ook gigantisch veel kennis en praktijkervaring. En je moet al die pubers die geen zin in leren hebben, wel heel kort houden.
Oh ja ![]()
Daar kon je opdrachten voor elektronica op uitvoeren. En je medeleerlingen onder stroom zetten ![]()
Was maar 12 - 24 Volt gelukkig ![]()
Wat is het wereldje toch klein ![]()
Al lang geleden?
De laatste keer dat ik hem heb gesproken was volgens mij rond 2010 in Loppersum
- Toch alweer 10 jaar geleden. Hij woonde in Winneweer. Kon vanuit daar de Lopster toren zien. En de aardbevingen voelen! Het huis moest dus verkocht en dat viel niet mee. Wij zijn daarna wel snel en goed gecompenseerd door de NAM. Van hem heb ik dus de liefde voor oude Volvoās gekregen. Kleine wereld idd.
We spreken elkaar over 2 jaar nogmaals. ![]()
Succes met je nieuwe hobby. Welkom ![]()
![]()
![]()
Ja, zo is het bij mij ook begonnen. Eerst 100,- toen 500,- daarna 2000,- en nu stop ik maar anders lust ik vanavond geen eten meer ![]()
Op deze tweede kerstdag 2025 ben ik licht euforisch. Want! Morgen komt post.nl langs en wordt mijn horloge verzameling verdubbeld. In kwantiteit!
Wie kan raden wat de postbode morgen in mijn brievenbus gaat proberen te proppen?