Ik bezoek dit forum al een paar weken incognito en wil me aan jullie voorstellen.
Ik ben net 50 geworden en woon in het oosten van het land met een lieve zoon van 14 en heb een laT relatie met een schat van een vriendin. Zij heeft 3 kinderen, waarvan de twee jongsten van 7 en 9 in deeltijd bij haar wonen.
Ik probeer zo vaak en veel mogelijk te genieten van de dingen die ik doe zoals werken bij een grote zorgverzekeraar, onze (Volvo 164 uit 1972) oldtimer en op zijn tijd een goed glas vintage cognac/single-malt whisky. Zou die voorkeur voor vintage komen omdat ik zelf ook vintage ben?
Een maand of twee geleden kwam ik het oude horloge van mijn opa weer tegen bij het opruimen van een kast. Ik heb toen maar besloten om het dan toch maar eens een keer te laten opknappen. Maar toen wilde ik er ook meer van weten en ben ik eens wat op internet gaan speuren. Van het één komt het ander….
Een van de plekken waar ik terecht kwam was dit forum. Sindsdien kom ik hier dagelijks om mee te lezen. Ook heb ik via dit forum enkele hele mooie klokjes kunnen aanschaffen waardoor de liefde voor horloges al enigszins virale trekjes begint te krijgen. Ik zie wel waar het eindigt. Ik ben vooralsnog erg blij met o.a een Zeno 8558, een Kemmner Flieger en een vintage Roamer Searock (nu al een favorietje).
Bij een juwelier hier in de buurt kon ik voor zeer aantrekkelijke prijzen nog een Tissot T-Touch en een Mondaine EVO Nightvision aanschaffen.
Een goed begin is het halve werk…. Het horloge van op zaliger ligt nog bij de horlogemaker.
Ik ga nu maar eens voorlopig stoppen met verzamelen en één en ander laten bezinken om er achter te komen waar het klikt en waar niet. M.a.w. welke kant gaan we op? Ik hoop daar met jullie nog vaak over van gedachten te kunnen wisselen op dit mooie forum.
Welkom Tecco! Boeiend verhaal en nu ontkom je ook niet meer aan het plaatsen van foto’s van je horloges! Zeker van de klok die nu nog buiten de deur is. Veel plezier hier.
Van harte welkom Tecco op dit misschien wel meest informatieve en eveneens plezante horlogeforum binnen onze contreien!!
Een mooie intro heb je!! Een heuse Levensgenieter!!
in dat geval, van harte welkom. paar jaar terug had ik ook een post geplaatst over hoe de hobby bij ieder kan beginnen. leuk om te zie. dat t bij jou met een familiehorloge oplaaide.