Stel jezelf (eindelijk) voor

Leuk, man! Geniet ervan en welkom. Die pie pan komt vast wel een keer. Laat de zoektocht een belangrijk deel van de vreugde zijn.

Leuk weer eens een hele andere collectie! Mooi en Welkom

Pff nog niet echt. Zoals in in mijn tekst al aangaf speelt budget altijd wel een belangrijke rol. Een beetje afhankelijk van wat ik weg wil doen, daar voor terug krijg en eventueel tweedehands tegen ga komen is dit tot nu toe een beetje het lijstje aan opties:

• Casio Duro
  • Seiko 5 Sports
  • Orient Kamasu
  • Certina DS Action Diver
  • Tissot Seastar

Zoals je ziet lopen de modellen en prijzen nogal uiteen.
Ik neig tot op heden wat meer naar de Zwitserse merken maar ben me er dan ook van bewust dat ik dan een wat ruimer budget moet gaan creƫren. Ben er nog niet over uit of ik dat al uit wil geven aan een duikhorloge, of dat ik dat op termijn liever uitgeef aan een wat hoger segment vintage dress watch en gewoon heel blij ga zijn met een van de eerste 3 opties van bovenstaand lijstje als duikhorloge. Sowieso wil ik me dus eerst nog wat verder oriƫnteren en zijn er vast nog veel meer opties die ik nog niet ben tegen gekomen. Als iemand suggesties heeft hoor ik dat natuurlijk graag.

1 like

Iedereen bedankt voor de geweldig leuke reacties. Ik ben niet actief op social media of andere forums maar maakte voor deze passie graag een uitzondering. Het is leuk om te zien dat mensen de tijd nemen om naar je post te kijken en daar op te reageren. Hartelijk dank daarvoor.

1 like

Welkom en veel leesplezier :+1:

Bedankt, dat gaat wel lukken. Denk dat het goed is dat ik mijn collectie geleidelijk aan op en uitbouw. Ben bereid om steeds wat meer uit te geven, en door af en toe wat van mijn huidige collectie te flippen werk ik daar heel gestaag naartoe. Hopelijk stijgen de prijzen van die pie pan niet even hard mee, al heb ik soms wel spijt dat ik die niet direct 2 jaar geleden heb gekocht. Maar ach, dan was de lol er nu misschien ook wel al een beetje vanaf geweest;)

Oh, maar dat zijn eigenlijk allemaal gewoon prima horloges, met stuk voor stuk de nodige fans, hier op HF! De DS Action Diver 38 zou mijn voorkeur hebben. Maar da’s persoonlijk. Zou proberen om ze een keer in het echt te zien.

Zou zomaar kunnen, inderdaad.
Je aanpak lijkt me :clap:t2:

Klopt helemaal, heb hem vooral gekocht vanwege de dial maar hij ziet er verder ook nog heel netjes uit. Toch draag ik die Bulova het minst en denk dan ook dat die op korte termijn gaat vertrekken…

1 like

Leuke collectie! Welkom!

Welkom, mooie collectie :+1:

Welkom op HF.
Mooie horloges, smaakvol :+1:

Welkom hier.

Welkom op HF!

Welkom op het forum Wesley, zijn echt wel mooie horloges die je in je collectie hebt. Het lastige met vintage is voor mij dat ik A-technisch ben, dus als er dan wat aan moet gebeuren ben ik van anderen afhankelijk. Maar 1 van jou horloges heb ik toevallig ook, de Hamilton viewmatic. Loopt gelukkig nog netjes op tijd. Maar je bent goed bezig met je horloges, zien er netjes uit allemaal. Veel plezier op het forum en je zoektocht naar andere horloges :ok_hand: :+1:

Welkom op HF Wesley en veel plezier hier gewenst, mooie collectie!

Welkom. Leuke collectie!

Bedankt! Ik ben zelf helaas ook niet zo technisch al wil ik me er misschien wel wat meer in gaan verdiepen. Voorlopig kom ik nog niet verder dan de glaasjes polijsten met wat schuurpapier en polijstmiddel haha. Het tweede vintage horloge wat ik kocht is de Tissot. Heb deze via Marktplaats gevonden en werd aangeboden door een mede forumlid die wel handig is. Uiteindelijk heb ik bij hem ook de twee omega horloges gekocht, en wil hij incidenteel wel kijken naar problemen met mijn andere horloges.

1 like

Welkom op dit forum, mooie horloges zitten er in je verzameling!