Ik ben Wesley, 31 jaar en al sinds mijn tienerjaren draag ik graag horloges. Destijds waren dat altijd (quartz)horloges van Fossil en bekende kledingmerken. Ook toen al koos ik vaak voor vrij eenvoudige modellen en had ik liever een aantal horloges van minder waarde dan maar een of twee horloges die wat meer waard zijn. Het merk deed er meestal niet toe, als ik het zelf maar mooi vond. 4 a 5 jaar geleden begon ik steeds vaker naar video’s te kijken op YouTube waar ik uiteindelijk werd getrokken door de video’s van Amsterdam Vintage Watches. Destijds waren ze nog niet zo ‘exclusief’ als dat ze nu inmiddels zijn en werd er nog over meer merken gepraat dan alleen AP, Patek, Rolex en Vacheron. Zo raakte ik steeds meer geïnteresseerd in horlogemerken die een rol hebben gespeeld binnen de historie van de horlogewereld en ook in vintage watches. Vooral omdat een vintage horloge in mijn beleving vaak toch wat unieker is omdat de kans klein is dat je op een dag iemand tegen komt die exact hetzelfde horloge draagt. Verder was ik tot die tijd eigenlijk helemaal nog niet op de hoogte van de soorten uurwerken die er bestonden en kreeg daar wat meer interesse in. Een kleine twee jaar geleden heb ik besloten om langzaam aan mijn quartz horloges weg te doen en mijn eerste vintage horloge te kopen. Ik wilde niet kijken naar naamsbekendheid en max €100 uitgeven en heb destijds mijn Pierce Swingjet via catawiki aangeschaft. Tot de dag van vandaag ben ik erg blij met die keuze en vanaf dat punt was mijn interesse echt gewekt. In de afgelopen anderhalf jaar heb ik aardig wat horloges gekocht waarvan ik er een aantal ook al weer heb verkocht. Budget speelt bij mijn aankopen altijd een grote rol en ben dan meestal ook niet specifiek opzoek naar een bepaald model maar zie wel wat ik tegen kom. Mijn collectie bestaat nu uit negen horloges, voornamelijk vintage dress watches. Een aantal daarvan zal ik waarschijnlijk nooit verkopen, de andere zullen op termijn weer plaats maken voor iets anders. De meeste recente aanwinst is de Hamilton Viewmatic, mijn eerste horloge dat groter is dan 36mm. Had verwacht dat ik het te lomp zou vinden maar het valt me zeker niet tegen. Het heeft me in ieder geval over de streep getrokken om binnenkort toch ook eens te gaan kijken naar een mooi duikhorloge ofzo. Verder hoop ik ooit in mijn leven de trotse eigenaar te worden van een Omega Constellation pie pan. Desondanks ben ik erg tevreden met mijn huidige collectie, zeker gezien de waarde die het vertegenwoordigd en wat ik er uiteindelijk zelf aan uitgegeven heb. Hieronder de foto’s:
Leuk om te lezen! Duidelijke stijl is denk ik ook wel af te lezen van je pols. Leuk om te zien. Zelf ook groot fan van vintage, vind het idee dat zo iets soms wel drie maal ouder is dan ik, en toch nog altijd tikt en werkt een mooi idee. Ook heeft het in al die jaren om waarschijnlijk veel verschillende polsen gezeten met allerlei verschillende verhalen, is toch gaaf.
Welkom
Welkom op het forum (alsnog).
Mooie collectie horloges al
een mooie selectie aan horloges,
duidelijk een goede smaak,
welkom en draag ze met plezier.
Welkom…
Welkom op het forum, leuk dat je op vintage gefocust bent.
Veel lees plezier!
Gave collectie man! Welkom
Welkom! Leuke set heb je en je zult ongetwijfeld je weg naar het vintage gedeelte van het forum hebben gevonden
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!
Orologio Signaturis Temporis
Welkom. Mooie horloges heb je. Vintage heeft wel wat.
Welkom! Mooie collectie en goede smaak. Die Bulova ziet er echt tiptop uit.
goed bezig, duidelijke visie, welkom en have fun!
Welkom op het forum ! Mooie introductie en al een fijne vintage dress lijn veel plezier verder met je hobby hier
Welkom Wesley op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie .
Een mooie tijd hier toegewenst!
Hoi Wesley
Mooie horloges man.
Vooral die Pierce vind ik prachtig.
Veel plezier hier.
Welkom!
Welkom, mooi collectie!
Welkom op HF, Wesley! En gaaf, jouw collectie! Je hebt gelijk, een duiker hoort er natuurlijk ook bij! Al een shortlist van mogelijke kandidaten?
Welkom
Welkom op HF!