Meerdere draadjes gezien maar bomen, bos verhaal gaat hier helemaal op.
Stel, je wilt een horloge van paar mille versturen naar Duitsland.
Ben een klein weekje informatie aan het inwinnen en ik denk dat het me niet gaat lukken.
UPS, DHL, FEDEX, TNT vallen allemaal af. Verzekeren voor dit bedrag niet mogelijk.
Apart verzekeren via parcelpro ofzo begrijp ik werkelijk helemaal niks van. Mijn Engels is best redelijk onderlegd maar ik kan die site niet volgen hoe je als particulier kunt verzekeren.
PostNL…moet je rocketscience gestudeerd hebben want op elke pagina/tabblad staat wat anders. Zelfs contact center weet het niet.
Eerst denk je…brievenpost verzekerd tot E5500 met sealbag…helaas, Duitsland staat niet in het lijstje.
Dan pakketpost verzekerd tot E5500 (ook contact center zei dit)…helaas, algemene voorwaarden meld dat horloges enkel aangetekend verstuurd kunnen worden (dus max E500verzekerd).
Ohja en mikropakket staat op de site…reageren niet op mail en telefonisch eindeloos in de wacht dus onbereikbaar…maar ik denk dat ze enkel in NL verzekerd leveren.
Zelf rijden/vliegen…geen optie. Te ver en geen tijd.
Enige firma die ik heb kunnen vinden (ook aanbevolen via duitse fora) is Intex Belgie. Heb contact met ze gehad en kan pakket in Antwerpen afgeven.
Maar lijkt wel of we in een of ander ontwikkelings land leven.
Anno 2013 is het voor een particulier volstrekt onmogelijk om “even” een pakketje verzekerd te versturen.
Iemand nog tips…pakketje NL - DE…hoe moeilijk kan het zijn.
Nu moet ik toegeven dat ik me niet heel breed verdiept heb, maar elke keer als ik door vroeg naar de afhandeling als er daadwerkelijk iets zou gebeuren kwam ik tot de conclusie dat het niet een haalbare zaak zou zijn te claimen. Verzekeren kan altijd, claimen is een ander verhaal.
Als je een klein weekje kunt zoeken, kun je toch ook wel een dagje vrij nemen om ergens in het midden af te spreken.
Weet je ook gelijk dat het goed is afgeleverd en er niet mee gesmeten is.
BTW: die postkantoren staan toch nog onder water;)
Ik heb een paar keer een pakketje gehad dat verzekerd was via jwls.com
Heb het alleen zelf nooit gedaan. Tot nu to is alles zonder verzekering
en met betrouwbare koerier (UPS) goed aangekomen.
Juweliers/horlogemakers etc. gebruiken zelf Mikropakket. Schijnt door een soort van branche organisatie te worden geadviseerd. Even Googlen levert deze link op:
En ik heb zelf wel eens een horloge geleverd gekregen via Mikropakket,
deze versturen verzekerd, maar ik weet niet of ze ook voor particulieren verzenden. Dan zou je even contact met ze op kunnen nemen:
Ik heb mezelf ook al het het %$#*# gezocht naar een goede verzendmanier met een goede verzekering. Uiteindelijk bleek dat UPS te zijn. Voor 200 Euro extra kon ik het verzekeren tot 5000 Euro. Uiteindelijk in de kleine lettertjes viel te lezen dat horloges en sieraden voor max 500 Euro verzekerd waren. Uiteindelijk gewoon met Post.nl verzonden, omdat de het goedkoopste was met dezelfde slechte voorwaarden.
Of jij en de koper stappen de auto in en rijden elkaar tegemoet.
Misschien dat de verkoper een familielid, vriend of kennis dichter bij de grens heeft wonen, betrouwbare ontvanger dus. Dan kan het gewoon als binnenlands pakket makkelijker verstuurd worden dan internationaal.
Jij kunt het dan daar af halen.
Pakketje vol verzekerd verstuurd voor zo’n 5 tientjes, maandag bij Antwerpen afgegeven en dag later afgeleverd in Duitsland (tegen Oostenrijkse grens).
Woon gelukkig niet ver van Antwerpen dus was goed te doen.
Conclusie is dat het vanuit NL nagenoeg onmogelijk is om betaalbaar een pakketje met redelijke waarde verzekerd te versturen.
Al minimaal 15 horloge’s van €1000 tot €5000
aangetekend via post.nl de grens over gestuurd
door heel Europa en nooit problemen.
Ik ken de verhalen maar ik heb een andere
ervaring.
Is ook prima verzenddienst en goed te gebruiken en denk ook dat het in 95% van de zendingen goed gaat, maar als het niet goed gaat…heb je pech. Je klokkie ben je kwijt en geen geld terug.
Beetje Russische roulette spelen…daar vond ik mijn zending iets te duur voor en ben niet zo goed bemiddeld dat ik even dit gemis met een ander horlogegeld potje aanvul.
Heb er hard genoeg voor gespaard.