Stem inbrengen bij Seiko SUN007

Mede horloge-fanaten,

Hopelijk mag ik jullie lastig vallen met een technische vraag.

Weet iemand toevallig hoe je de stem van een Seiko SUN007 (caliber 5M65) weer inbrengt?

Tot nu toe, met mijn beperkte ervaring, was ik gewend dat bij Seiko’s de stem vanzelf weer op zijn positie “vastklikt”.
Bij de SUN007 klikt de stem wel vast, en klikt het kleine set dimpeltje (of hoe je het ook maar noemt, kom ook wel eens set lever tegen, in het Nederlands??) wel weer in, maar dan steekt de stem + kroon nog wel ongeveer een kwart uit. Als ik het weer uittrek klikt het dimpeltje/levertje :wink: weer open, maar kan ik niet de tijd verstellen.

Oftewel mijn voor de hand liggende conclusie: hij zit er niet goed in. Heb al veelvuldig geprobeerd opnieuw in te brengen, met enige kracht, maar zeker niet te veel.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Op fora las ik dat je soms iets in een bepaalde stand moet zetten voordat je de stem verwijderd. Ook heb ik gelezen dat iets in een bepaalde stand zou moeten staan bij het inbrengen …

Hulp is meer dan welkom zoals jullie kunnen lezen, alvast zeer bedankt!

Gr. Harro

geen idee hoe het moet. maar als je nog geinteresseerd bent in de Nederlandse namen:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,1582

Dank je!

Als je bij het Friedrichs document kijkt naar andere publicaties van deze auteur kom je trouwens ook een paar andere interessante documenten tegen!

Bijv.
11134312-TimeZone-Watch-School-Illustrated-Glossary-of-Watch-Parts.pdf

En een handboek voor de uurwerkmaker.

el_great_foxman Schreef:

Dank je!

Als je bij het Friedrichs document kijkt naar
andere publicaties van deze auteur kom je trouwens
ook een paar andere interessante documenten
tegen!

Bijv.
11134312-TimeZone-Watch-School-Illustrated-Glossar
y-of-Watch-Parts.pdf

En een handboek voor de uurwerkmaker.

ja, diegene die dat op scribd geplaatst heeft is echt top! :D:D:D
en er komt nog meer…