Stem op de mooiste Invicta van HF!

Ik vind de Invicta Worldtimer bijzonder geslaagd! :grin:

2 likes

Simpel. Dat is natuurlijk nummer 3. Heb zelfs de eer gehad om er zo ééntje een keer in het echt te mogen aanschouwen. Prachtige details en een fenomenale afwerking.

Ik twijfel zelf heel erg waar ik op ga stemmen. Ik twijfel tussen: worldtimer, de 18k chrono met Caliber 60 uurwerk, en de repeater zakhorloge…:slightly_smiling_face:

Zeven!

1 like

nummertje 8 is serieus mooi! Is deze nog te krijgen?

2 likes

Heel heel soms tweedehands op EBay bijvoorbeeld.

2 likes

Gestemd op 15! Leuk om de verschillende modellen op het forum van dit merk zo op een rijtje te zien.
Getwijfeld over 7 (prachtig uurwerk), maar voor 15 gegaan wegens de schitterend cleane dial :slight_smile:

1 like

Hoewel er meerdere mooie Invicta’s in het lijstje te zien zijn, o.a. blijft de “1953” natuurlijk een fraai horloge, heb ik gestemd op de gouden nummer 7, prachtig!

2 likes

Ik heb een chrono voorkeur. En daarbij die nummer 7 is gewoon erg mooi. Dat is dus mijn keuze.

1 like

Als je dit ingetogen noemt ben ik heel benieuwd hoe voor jou “erg uitgesproken” er uit ziet :joy:

1 like

Haha. Was natuurlijk sarcastisch

2 likes

7 - 8 - 9

1 like

Nog 12 uur te gaan

1 like

Vaak vind ik de horloges van Invicta niet bijzonder, maar de vintage horloges maken me wel erg hebberig!
Van alle modellen die door de keuring zijn gekomen vind ik de chrono nummer 7 de mooiste en is voor mij het model dat ik daadwerkelijk zou dragen.
Technisch vind ik het zakhorloge verreweg het mooist, maar ook minder draagbaar. Mijn stem gaat naar nummer 7.

1 like

Eens. Mag de enige echte Invicta winnen :+1:

2 likes

Ja, ik ook!

Ja, want stel een of ander flutmerk is zo a-principieel om een design te jatten hè.

4 likes

We hebben een winnaar! Nummer 7! Van @Diol had veruit de meeste stemmen. Maar liefst 41% van het forum vind dit de mooiste Invicta die er is.

Gefeliciteerd! :partying_face:

11 likes

Van harte @Diol!
Ik neem aan dat hij nu een Invicta wint?

Rolex bracht in 1953 al een hommage aan de blancpain fifty fathoms uit. Wat dan weer wel typisch voor Rolex is: ze waren de eersten niet.

Kijk maar eens naar Longines en Hamilton in de jaren 30. Die maakten plenty horloges die erg op de Reverso leken. Of dat nu was omdat art deco gewoon is wat het is, of omdat iemand leentjebuur speelde, dat laat ik in het midden.

Je zou ook kunnen zeggen dat jouw Invicta chronograaf met het Landeronnetje uit de late jaren 30 een Breitling-hommage is, dus we kunnen in ieder geval aannemelijk maken dat hommages ver voor de jaren 90 bestonden.

Dat gezegd hebbende: 7, 10, 9
Eervolle vermelding: 13, 14, 15

Supertof spul.

2 likes

Als antwoord op ‘de mooiste’ ben je weer kort en bondig :joy:

2 likes