Hallo allemaal!
Twee weken geleden had ik een topic geopend waarin ik vroeg wat de mooiste Invicta is van Horloge Forum. Vanwege drukte duurde dit iets langer dan verwacht.
Ik zal in dit topic eerder alle inzendingen laten zien en vervolgens kan er in een poll gestemd worden.
- Eerste inzending was van Martijn. Hij heeft een prachtige vintage Invicta Worldtimer uit de jaren 70. Leuk feitje van dit horloge is dat het design gepatenteerd is door Invicta.
- Inzending door SybrenAnne, prachtig Invicta 24061 met guilloche en caliber FHF 28-2 uit 1955.
- Volgende inzending is van Drebin. Bij het insturen van dit horloge ging iedereen uit zijn dak. Het is namelijk een bijzondere Russian Diver diver. De Russian diver is een controversiële horloge, het verhaal zou zijn dat Invicta ooit in het geheim voor de Russische marine horloges geproduceerd zou hebben.
- Volgende inzending is een gouden Pro Diver op rubberen strap van Seumpie2. Wanneer homages precies zijn begonnen weet men niet helemaal zeker. Maar als er een merk is die hier zo’n beetje mee begonnen is dan is dat Invicta. Misschien dat zij wel de bedenkers hiervan zijn.
- Ik denk dat iedereen op dit forum de Invicta 1953 kent. Er was een leuke inkoop actie in 2020 waar er in een keer een hele bulk van deze horloges via Invicta Europa ingekocht en verkocht aan forumleden. Zo zijn er verschillende mensen die in de topic een 1953 horloge hebben gestuurd als mooiste Invicta van Horlogeforum. Maar omwille de regels zal de eerste inzending hier met jullie gedeeld worden. De foto is gemaakt door W2them.
- Volgende horloge is van Flowert. Helaas gaf hij niet veel info, behalve dat ik aan de hand van de foto denk dat het gaan om een Sub Aqua Noma 1 chrono. Leuk feitje van de Subaqua Noma Serie is dat als het goed is de naam van de serie verwijzen naar de kinderen van de huidige CEO Eyola.
7 & 8 Volgende twee inzendingen zijn van Diol. Een bijzondere 18k gouden chrono met een door Invicta aangepaste Valjoux 22, de Caliber 60 en een andere chronograaf die door Jenny Caribbean geproduceerd is voor Invicta.
- Volgende inzending is ChilleKasper. Chronograaf jaren 30, met Landeron 47 uurwerk.
- Volgend horloge laat misschien wat Invicta vroeger op haar hoogtepunt kon produceren. Dit is zakhorloge met repeater en chronograaf functie uitgevoerd in een massief gouden kast. Dit horloge is van Freddy
- Volgende horloge is van TVE1966, die vertelde dat het een grote is. Dat kan kloppen aan de hand van de foto’s blijkt het een grand diver die doorgaans 47mm zijn.
- Volgende inzending is van Haaren.
- Darthvader1972 deelde de Invicta 35113. Een horloge die Invicta begin dit jaar heeft geĂŻntroduceerd en gebaseerd is op een design uit de jaren 60.
- Volgende inzending is waarschijnlijk het dunste horloge wat Invicta ooit heeft gemaakt. De Invicta Thin. Foto’s zijn van SuperDuiker
- Laatste horloge is van ChilleKasper. Een bijzonder horloge met een mooie wijzerplaat uit de jaren 50
Hieronder kun je in de poll stemmen. Aanstaande zondag zal de poll gesloten worden en weten we welk horloge gekroond wordt als mooiste Invicta van HorlogeForum!
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12