Stem voor Olma st-96-4

De stem van mn oude Olma st-96-4 is gebroken. Nu ofwel een stem verlenger erop zetten of een nieuwe chinese stem zoeken op de bay. Olma had echter geen eigen uurwerken en weet niet wel type uurwerk erin zit. Stemverlenger monteren lijkt me wel te doen, heb al instructie plus filmpje gezien op de site van esslinger.

http://blog.esslinger.com/how-to-fit-a-stem-extender/

Iemand een idee welk uurwerk het is en ook iemand ervaring met extenders en chinese stemmen? ( no sick jokes pls :sunglasses:)

Ik doe mijn best.
Eerlijk gezegd lijkt de titel op klickbait. Ik dacht, dat er gekozen kon worden uit verschillende modellen en dat de jouwe moest winnen.
Opwindas is een mooi Nederlands woord lijkt me.

Als je nu even een foto’tje van het uurwerk plaatst of beter nog zegt welk kaliber het is, hoeft niet iedereen eerst te gaan zoeken welk type uurwerk er in dat model zit om dan te gaan zoeken welk model opwindas erbij hoort om dan misschien nog te zoeken waar dat model te krijgen is (om vervolgvragen tevoor te zijn) om dan bij het plaatsen te merken, dat iemand anders sneller gezocht had.

En misschien is het zelfs het kaliber st 96-4 en dan kijk je bij cousins en zie je, dat het bestelnummer FHF74401 is en dat dat £ 5.96 kost. En dat ze ook verleningen voor opwindassen hebben in alle soorten en maten. Daarvan kun je de nummers zelf zoeken denk ik.
Alsjeblieft, graag gedaan.

1 like

Dank je, ga hiermee aan de slag

1 like

Tnx Francis, attached now a picture of the broken stem and I think you’re right.

Again, thank you very much, this makes this forum the best forum there is :+1: