6 en 11.
6 meest origineel en toch volkomen herkenbaar als in een horloge.
11, spreekt mij gewoon aan
6 en 11.
6 meest origineel en toch volkomen herkenbaar als in een horloge.
11, spreekt mij gewoon aan
2, want technisch gezien & qua compositie de beste foto. Zoals hierboven al vermeld is dit werk dat in marketing gebruikt zou kunnen worden.
5, omdat dit de meest originele is. Goed gekeken naar lijnen en kleur. Speels, minimalistisch en (voor de liefhebber) herkenbaar. Ook technisch goed uitgevoerd.
Weet je zeker dat je niet stiekem 5 bedoelt 6 is een mooie foto hoor, maar ik denk niet meteen aan ‘origineel’ hierbij.
Hey wat jammer… Op 2 na hoogste aantal likes in het wedstrijd topic, maar niet door naar de stemronde… Dan maar op nummer 4 gestemd…
Geinig. Het betreft namelijk een testshot van een macrolens dan wel verzoeknummertje van een forumlid om die moondust wijzerplaat van die Tag Heuer wat beter te kunnen zien.
Aangezien ik geen macrolens (en camera met verwisselbare lenzen) meer heb kon ik niet anders dan dit kiekje insturen.
Dan snap je nu waarom…
Heeft trouwens nog niemand opgemerkt dat foto 18 net een kleurplaat is als je 'm op vol formaat bekijkt?? Dat soort grappen maakt het voor mij leuk om te weten wat er gebruikt is bij de foto’s
Haha, ja dit soort verrassingen kunnen, dat een onzinshot er tussen zit. Maar een met een telefoon gemaakt macroshot aanzien voor eentje die gemaakt is met een dedicated 1:1 macrolens, dan moet je echt naar de Pearle hoor.
Overigens vind ik de kunstgrasmat van @Fate_Amenable_To_Change nog altijd erg lekker. Ook al is die met een Raboreader gemaakt.
Aah, dat staat ook nergens, dat heb ik zelf ff ingevuld
Ik heb lopen klooien met extension tubes; dan kan ik de aperture niet meer instellen, dus dan schiet ik wijd open > mega soft aan alle kanten. Ik heb ook een converter gebruikt, maar die heeft schijnbaar geen anti reflectie coating op het achterste element > hinderlijke vlek in beeld:
Dan is misschien zo’n opzetlensje op een gsm wel fijner
Welke tubes gebruik je?
Die is zo weggepoetst natuurlijk.
Hoe dan ook. Mooie lichtval hoor. Die randen, indices, structuur op de wijzerplaats. Smull0n.
Canon tubes voor FD Kan me voorstellen dat er versies zijn die wel de “aperture-pal” (hoe heet dat!?) meenemen, maar ik heb hele simpele.
Jawel, alleen mis ik ff de software daarvoor. Ik gebruik nu eigenlijk alleen nog maar de gratis Lightroom. Ik overweeg wel zo’n abbonement te nemen waar ook Photoshop bij zit, maar ik gebruik het niet zo vaak
U leest, wij schieten op een budget
Begrijpelijk, eerlijk gezegd heb ik niet naar het aantal likes gekeken. Maar je foto is zeker wel bijzonder mooi! Moordende concurrentie
Is niet altijd een betrouwbare indicator. Soms staan inzendingen er vanaf dag 1, soms pas vlak voor de deadline. Dat scheelt nogal. Als ik het mij goed herinner heeft @oni wel eens met ‘gewogen likes’ gewerkt.
Ja het maakt me verder ook niet uit hoor. Gaat alleen om de eer, dus no worries.
Dat klopt, mijn eigen likes telden toen dubbel.
Finito!
De challenge met de meeste inzendingen ooit (wild guess) is toch zeer overtuigend gewonnen door één speciale macro foto met een tweede laag: een zonsondergang. Hele toffe plaat! En dik gewonnen @Apeks Gefeliciteerd!
Ik ben nu alvast benieuwd naar het nieuwe onderwerp.