Stemming tijdelijk opgeschort! Verkiezing mooiste horloges op het Horlogeforum.

Ik ben niet op de hoogte met de geleverde aantallen voor de Ltd, maar ze worden nu ook als non- limited, dus ongenummerd geleverd. Ook in staal ipv Carbonfiber .een materiaal waar Roland niet snel mee meer gaat werken gelet op de eigenschappen.

Aha… Maar die 53 heeft een speciale betekenis?

Ja, dat was de leeftijd van Andre tijdens zijn missie :joy: Creatief he?

Zie net op de site dat alle (en dan zijn er best veel) R.O. Space versies 53 stuks gelimiteerd zijn… Elk jaar dat André ouder wordt kan er dan toch gewoon weer één (van elk model) bijgemaakt worden en worden geleverd aan iemand op de wachtlijst? :wink:

1 like

De R.O.1 Space wordt in staal in een unlimited versie geleverd zoals je kunt zien bij prijzen.

1 like

Inderdaad. Was me uit het modellenoverzicht niet duidelijk…

:smiley: @ forumsoftware trouwens:

Overweeg meerdere mensen te beantwoorden
U hebt al 3 keer in dit bepaalde topic op @HorlogeOpa geantwoord.

Hebt u overwogen andere mensen in de discussie ook te beantwoorden? Een goede discussie omvat veel stemmen en perspectieven.

2 likes

De overwegingen van forumsoftware zijn soms ondoorgrondelijk :joy:

Sowieso de eerste prijs voor meest interessante horloge! Maar mooiste… nee, sorry.

2 likes

Of Mn ongepolijste Omega klassieker

4 likes

Maar, die van jou heeft toch daydate ipv omwenteling-teller ?
Als Andre zou meedoen met z’n omwentelingen-exemplaar, ander verhaal. Maar nu, weet niet hoor…

1 like

De dag en datumschijf zoals in mijn exemplaar zat niet in die van Andre. Zou ook een tikje zinloos zijn voor gebruik op aarde… Hij had een weken/dagen schijf. Wat overigens spannend werd toen de missie onverwacht langer duurde en er geen 1 t/m 52 op de wekenschijf stond omdat de cijfers dan erg klein zouden zijn geworden. Maar de verlenging van enkele weken kon nog net gehaald worden op zijn horloges :joy:

1 like

Wat ik me ook nog afvroeg is op welk moment Andre de omwenteling-teller aanzet.
Is dat tijdens take off of pas bij begin orbit, op een bepaalde hoogte ?
Weet je hier iets van ?
Verder een zeer bijzonder horloge, deze R.O. 1 ! :+1:

1 like

Maar is het ook de mooiste, dat is tuuk de vraag… :wink:

1 like

Er zijn twee verschillende zaken. De rode markeringen op de diverse schijven van horloge en chronometer geven de tijd aan voor een standaard omwenteling rond de aarde door ISS. 91 minuten en 59 seconden. Deze is dus gewoon af te lezen wanneer de chrono aan staat en staat ook op mijn exemplaar. De dag datumschijf was in Andre zijn horloges een dagen 1t/m 7 en een weken aanduiding 1 t/m 35 dacht ik, maar dat is nu een gokje. Andre had gezegd dat het voor hem niet zinvol was om te weten welke dag en datum het in NL was maar dat hij zijn gevoel voor tijd kwijt raakte tijdens een missie en wilde weten hoeveel dagen en weken hij onderweg was. Hiervoor werd uiteraard dus ook het uurwerk aangepast om dit mogelijk te maken.

2 likes

…als ik eens kijk is de day eigenlijk onze omwenteling teller, en de date houdt onze verblijfsduur op de planeet bij… :wink:

1 like

Damasko DA36. Eenvoud en krachtig

18 likes

Dat zegt genoeg…:sunglasses:

1 like

Hele draad doorgescrolled en even genoteerd wat me opviel.

Het valt me op dat in deze draad Rolex (op één na, een 34mm OP) en Speedmasters (op de Snoopy na) ontzettend laag scoren op likes ondanks de ruime aanhang.

Er is zo nu en dan behoorlijke waardering voor vintage, maar er zit niet echt logica in.

Een stuk of 50 Orises Pointer date in deze draad :smile:

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

BB58, post 38, 34 likes. Best veel, vergeleken bij de Explorers en Subs.

114200, post 89, 11 likes. Weinig

OP 34mm olijfgroen: 43 likes De uitzondering.

Sinn 556 mocca: 17 likes. Had ik ook wel hoger verwacht.

Jaeger le Coultre Ultra Thin Moon, 42, 91 likes. Niet geheel onverwacht, maar dat is veel

Speedmaster Silver Snoopy, 56, 46 likes Dat gaat nog

Explorer II 16570 wit, 75, 12 likes. Had ik echt veel meer verwacht

Jaeger Le Coultre Deep Sea Chronograph, 107, 45 likes. De klassiekere JLC heeft twee keer zo veel, niet verwacht

Speedmaster Pro, 110, 22 likes. Weinig

El Primero, 131, 53 likes. Naar verwachting, ter vergelijking

Sub 14060, 144, 10 likes Dat is niets

RO, 146, 44 likes Naar verwachting, ter vergelijking

Heuer Carrera, 148, 19 likes Weinig, voor een vintage

60s Seamaster, 165, 18 likes Weinig, voor een vintage

SKX009, 167, 8 likes Niet heel raar, leuk en goed voor zijn geld maar geen hoogvlieger

114270, 172, 11 likes Raar

Submariner Ceramic 116610, 175, 10 likes Had ik hoger verwacht

Chinees horloge van 4 geeltjes, 184, 6 likes Ter vergelijking. Misschien een paar obstinatiestemmers? :stuck_out_tongue:

Tudor Sub plexi blauw, 186, 35 likes Ruim meer dan Rolex Subs

JLC Memovox, 190, 17 likes Valt tegen

Speedy Tuesday 197, 21 likes Valt tegen

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ofwel likegedrag is geen reflectie van wat ze kopen, of likers zijn geen kopers. Of Rolex- cq Speedmaster-eigenaren hebben geen verkiezing nodig. Of zo.

Jaeger le Coultre Ultra Thin Moon is favoriet.

12 likes

Bedankt voor de input

De latere posters met mindere foto’s scoren ook lager dan de eerste…mensen haken na een paar dagen af. Dat merk je bij alle topics.
Misschien dit hele topic opnieuw beginnen maar dan andersom :thinking:

1 like