Stempeltje op lug

Dag HF,

Aan de binnenkant van een van de lugs van mn horloge zit een stempeltje, kan iemand me wellicht vertellen wat het betekent? Misschien de fabrikant van de kast? Het materiaal, een importstempel?

Thanks!

Ik vermoed een stempel voor de zuiverheid van het materiaal. Net zoals de 925/Sterling stempels in zilveren voorwerpen??

graag een foto van de voorkant. Is het een Portugees belastingstempel?

Dat is de ‘B’ van ‘Backside’ :+1:

3 likes

2 likes

Van een stalen kast? Denkutnieiet

‘B’-kwaliteit kast? :wink:

Dat is het sowieso en dat is prima.

Die stempel correspondeert met de echtheidcertificaat die er bij hoort te zitten

1 like

Je ziet ook wel eens een stempeltje daar na een bandenwissel.

2 likes

Ik gok ook lekker mee :wink:
Maar de kasten worden niet altijd door dezelfde fabrikant gemaakt. Dus wellicht is het een merk van de kastfabrikant. Zo heeft Sinn veel samengewerkt met SUG (wellicht nog steeds).

2 likes

Los van wat het stempeltje betekent, vind ik deze Richard een erg mooi horloge. :smile: :+1: Dit is een bumperautomaat, denk ik? :ok_hand:

1 like

SUG is mede opgericht door Sinn / Ickler /Fricker en Sinn is mede eigenaar of wellicht hebben ze de zaak tegenwoordig helemaal overgenomen.

(Ickler weet ik niet zeker meer, kan ook een kastenmaker uit Glashutte zijn (GUB)

Zo’n beetje alle kasten voor hun hardcore toolwatches worden daar nog steeds gemaakt.

Groeten,

Noel.

2 likes

Zou het? Dit is er eentje van de baai en daar zaten geen papieren bij.

Daar dacht ik in eerste instantie ook aan.

Dank je. Dat klopt, een bumper automaat.

1 like

Thanks! Leuke info!

1 like