Stemtopic HF Fotowedstrijd #57 - Timelapse

De tijd is vastgelegd en er mag gestemd worden. Niet alle foto’s hebben de stemronde gehaald. Polsenpolitie of filmpje ipv foto. Veel bewegende wijzertjes maar ook mooie sfeerplaatjes.

https://www.horlogeforum.nl/t/hf-fotowedstrijd-57-timelapse/365698

Stemmen sluit zaterdag om 21:00. Kies je favoriet (of 2, of 3). Moge de beste winnen (of gaan we deze keer ook weer voor een gedeelde eerste plaats)!

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

0 stemmers

3 likes

Ik vind het toch lastiger dan ik dacht haha.
Ik ga voor 2, 4 en 9, waarvan 2 de favoriet is. Dat tegenlicht wat net niet te zien is, is alsof het de zon is en het horloge in. De ruimte zweeft.

1 like

13 is mijn favoriet. Hollands landschap. Mooi vintage horloge. En niet het standaard bewegende wijzertje maar gewoon een fietser. :+1:

3 likes

Is het geen Fries landschap? :slight_smile: Maar ik heb ook 13 gestemd om diezelfde reden. 9 en 2 vond ik ook cool, 3 krijgt een eervolle vermelding.

2 likes

2,4 en 9 :v:

Allemaal mooi maar 3, 4 en 8 gestemd
Uiteindelijk moet je een keuze maken :slightly_smiling_face:

1 like

Thnx @Jenneke en @Fate_Amenable_To_Change :+1:

Het is de Bovenkerkerpolder bij Nes a/d Amstel :smiley:

3 likes

Ha! Dus toch weer die’n 'Ollanders. :slight_smile: Serieus, leuke foto man. En net wat gezegd werd: Even wat anders.

Alleen jammer dat in de hele wedstrijd geen time-lapse voor is gekomen. Ik had “Sluitertijd” als titel gekozen, omdat ik OCD heb. :slight_smile:

3 likes

Probeer het anders te zien, te voelen, te beleven.

Mag ik zo vrij zijn mijn foto te gebruiken om jou OCD de titel juist tel aten vinden?


Klopt, langere sluitertijd .
Maar ja filmen zoals een echte timelaps gaat niet want “fotowedstrijd”
Maar alsnog kerel, alsnog is er een tijd overlapping zichtbaar in de foto.
In vele timelaps zie je de achtergrond voorbij vliegen en op de voorgrond 1 vast stilstaand object.

Die gedachte heb ik in een foto gepropt .
De stopwatch tikt gestaag door de tijd terwijl het horloge volledig stilstaat in die overlappende tijd.
Dit in een snel race thema.

Leuk toch?
Mijn OCD kan het op deze wijze wel aan hoor.

2 likes

Dat heeft foto 13 in de polder dan als enige een soort van in beeld gebracht. :pray:

Waarom moet ik bij timelapse altijd aan Cooking with Boris van Life of Boris denken? :slight_smile:

Met wat moeite en een borrel bij het opstaan. Goeie morgen.

1 like

Mooie inzendingen weer. Foto 13 springt er voor mij wel uit.

2 likes

Bedankt :+1:

Er waren toch genoeg mogelijkheden.
Ik wilde eigenlijk een draaiende molen op de achtergrond, maar allebei in mijn buurt stonden stil. De windturbine draaide wel maar viel door de grijze kleur helemaal weg in de grijze lucht :persevere:
Toen ben ik op deze uitgekomen :slight_smile:

Een toffe maar ook wel pittige opdracht deze keer :sweat_smile:

1 like

3, 9, 10

1 like

Hoe vaak heb je die arme meid heen en weer laten fietsen?

1 like

10 gestemd :ok_hand: :yin_yang:

En we hebben een winnaar! @Bwatched gefeliciteerd! Eeuwige roem.
Aan jou de eer om het nieuwe thema te verzinnen en het wedstrijd topic te openen.

6 likes

Gefeliciteerd @Bwatched! Ik ben benieuwd wat je thema gaat worden!

1 like

Gefeliciteerd @Bwatched :partying_face::tada::tada::tada:
Je staat op het mooiste HF-lijstje :white_check_mark:

1 like

@Jenneke, goed geregeld allemaal. Dank!

De mooiste foto heeft weer eens gewonnen. Een hele fraaie foto @Bwatched.
Van harte. :partying_face: :champagne:

Ook ik ben benieuwd naar het nieuwe thema. Ik heb al een tijdje niet meer meegedaan, maar na deze strijd ben ik klaar voor meer …

BTW Heeft @Fate_Amenable_To_Change al gezegd dat het eigenlijk geen timelapse was?

3 likes

Hee, nu je me er aan herinnert… Had ik dat al gezegd? Het is natuu… eh, wacht. :slight_smile: Maar gefeliciteerd, @Bwatched. Ik kijk uit naar het volgende topic. :+1:

3 likes