Stemtopic HF fotowedstrijd #70 - Schoenen

Het thema schoenen sloeg blijkbaar aan. Er waren veel inzendingen, heel nice!

Dank voor alle inzendingen. Ik had de eer om een selectie te maken van 19 foto’s voor dit stemtopic. Daarbij heb ik niet gekeken naar welke foto’s de meeste likes hadden maar ben ik uitgegaan van mijn eigen voorkeuren. Zo werkt dat als je hebt gewonnen.

De poll sluit zaterdagavond 21 mei 20.00 uur. Wie dan de meeste stemmen heeft verzameld is de winnaar van deze ronde. Gezien de hoeveelheid foto’s verwacht ik ook een boel stemmen. De foto’s staan op alfabetische volgorde van de forumnaam van de maker.
Je kunt 1, 2 of 3 stemmen uitbrengen.

Foto 1 door andrepost

Foto 2 door Blauwbeer

Foto 3 door contre-la-montre

Foto 4 door eddiel

Foto 5 door GerardV

Foto 6 door HanDavinci

Foto 7 door Jesselton

Foto 8 door Jorieeee

Foto 9 door Jurk

Foto 10 door lasteraar

Foto 11 door Mipnick

Foto 12 door Mnfrd

Foto 13 door Mozaiek

Foto 14 door Oni

Foto 15 door pasd

Foto 16 door Pietertje

Foto 17 door Robyn.Roel

Foto 18 door Sq100

Foto 19 door Watchgeek

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

0 stemmers

6 likes

Je hebt er goed tempo in, zeg :muscle:

2 likes

Ja, goed bezig :+1:

Veel goede inzendingen deze keer. Ik wil eigenlijk 4 stemmen uitbrengen, maar ik mag er maar 3.

1 like

Oh ja, ik had nog een making of. Je hebt geen studio opstelling nodig als de belichting goed is. Schoenen op bed. Laat het vrouwtje het maar niet horen.

7 likes

Lastig :thinking:
Normaal pik ik de beste 1,2 of 3 foto’s er makkelijk uit, nu moet ik toch echt ff denken :face_with_monocle:

2 likes

Maar blijkbaar wel een camera setup van 2500 ballen. :joy:

1 like

En dan tel je het bed nog niet mee.

3 likes

1 like

12 of 14?
Too close to call - het is een keertje spannend

2 likes

Daarbij heb ik niet gekeken naar welke foto’s de meeste likes hadden maar ben ik uitgegaan van mijn eigen voorkeuren. Zo werkt dat als je hebt gewonnen.

The game is rigged!! Jammer, dan word het voor mij niet meer mee doen de volgende keren. En stemmen heb ik nu geen zin meer in :joy:

Moge de beste overgebleven winnen.

Tja, het zijn gewoon de spelregels die (volgens mij) vanaf het begin al zo zijn.

Dus deze snap ik niet helemaal.

Het aantal likes is ook helemaal geen goede graadmeter doordat een vroeg geposte foto veel langer de tijd heeft om likes te verzamelen dan een foto die kort voor de deadline wordt gepost. Er is dan geen relatie met de kwaliteit van de foto.

5 likes

Wees gerust. Je had heus niet gewonnen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Met een paar Santoni’s aan je voeten en een Panerai om je pols, ben je sowieso een winnaar toch?

Even zoeken…

Edit: gevonden

2 likes

Meestal kies ik één favoriet om op te stemmen, maar ik kon niet kiezen tussen 10, 13 en 14. Veel mooie foto’s deze ronde!

Zuurpruim. Draai het om, doe je best* en win, mag je zelf het voorbeeld stellen :wink:
(*Heb je mijns inziens deze ronde overigens wel gedaan, vond het persoonlijk een finalist :ok_hand:)

2 likes

2, 7 en 12 :ok_hand:t4:

Bedankt voor alle lieve reacties! :laughing:

Misschien is het inderdaad een beetje zeurderig, als ik van tevoren de regels had geweten was het anders geweest. Maakt verder niet uit, een fotowedstrijdje is leuk maar geen wereld probleem. Moge de beste winnen!

6 likes

In de spelregels staat wel genoemd “Ik maak een selectie van 19 foto’s voor de finale, méér passen niet in de poll” Dat is redelijk vrij te interpreteren maar betekent niet per se selectie op basis van populariteit/likes. Denk dat dat het ook wel interessant maakt, de organisator heeft daarmee ook meer invloed om de selectie af te stemmen op zijn insteek met het thema.

Toen ik eens mocht organiseren was het voor mij ook wel een twijfelpunt waar de keuze op te baseren. Heb de likes wel als factor gebruikt, maar niet doorslaggevend. 19 foto’s uit een stuk of 60 foto’s kiezen kan best lastig zijn, en er zullen helaas altijd scheve gezichten zijn :man_shrugging:

1 like

233 stemmen en gelijkstand! Da’s, euh, best indrukwekkend.

Wat als het gelijkstand blijft? 2de ronde met enkel die twee, of zoals in het parlement waar de stem van de voorzitter/organisator dubbel telt als tiebreaker? :grin:

Ik herinner me één keer dat er effectief een 2de stemronde kwam om de winnaar te bepalen, en andere keer werden 2 winnaars uitgeroepen.
Aan de organisator om dat te bepalen.

Edit: ik bedenk me plots dat ik nog niet gestemd heb. 6,10,en 14 :v:

Dan wordt het sudden death. Dan blijft de poll open en degene die de eerste nieuwe stem krijgt, is de winnaar

euro2020-italy

2 likes