Sterkte met de verkoop

Als je dan een horlogezaak berooft, is het wellicht toch handig je vantevoren te verdiepen in de waar.

Twee heldere geesten hebben bedacht om MB & F te beroven. Tenzij ze dit op bestelling deden, lijken me het nogal lastige horloges om door te verkopen.

Al met al blijft het sneu dat je als personeel met dit soort gajes geconfronteerd blijft worden, als je in de verkoop van luxe producten werkt. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.

Nog even wat plaatjes van wat “courante” modellen, geenszins een weergave van wat er gestolen is, dat houden ze nog even onder de pet.

Ik kan me zo voorstellen dat er helers zijn die het voor 10-20 cent per dollarwaarde wel kopen, of ze moeten het doen op bestelling van een verzamelaar. Maar wat ik dan weer niet begrijp: Hoe denkt zo iemand dit te gaan servicen? Het is niet dat de horlogemaker op de hoek deze vaak voorbij ziet komen. :slight_smile:

Hier zal weinig toeval in de zaak zitten schat ik zo in.

Hoe vervelend en hoe lelijk het ook is…

3 likes

Effe een batterijtje wisselen op de markt kan heus wel met deze dingen hoor. En eventuele krasjes polijsten ze er gewoon weer voor je uit. :thumbsup:

2 likes

dit kan niet anders dan een ‘bewussie’ zijn

reken maar dat die toko goed beveiligd is daar, dus dan weet je als dief echt wel waar je aan begint

1 like

Dat viel me in Kopenhagen ook op. Meerdere juweliers die dubbele sluizen hanteren voor het binnenlopen in plaats van de enkele deur die de lokale juwelier heeft (en de andere juwelier, waar de toko gewoon open staat), zeer, maar dan ook zeer veel personeel in dienst, etc etc. Dan zeer veel camera’s, en ook hebben ze daar vaak een of twee Chinezen in dienst voor de drossen toeristen. Grappige business.

kijken kijken niet Kopenhagen

9 likes

Man wat slecht :joy:

1 like

ja ik was er zelf ook even stil van :joy:

1 like

Toch ga ik hem even onthouden. Deze gaat me nog van pas komen.

1 like

Da’s onze reputatie, niet de Chinese. :slight_smile:

Ik liep ooit in Jeruzalem, in de oude Arabische wijk een peukje te rollen. M’n toenmalige vriendin was er bij, een Israelisch-Joodse dame van Tunesisch/Syrische komaf. Ik vond dat ik er niet opvallend uitzag.

Begint de Palestijn van de locale tamboerijnenshop (ik weet niet meer wat ie verkocht) tegen me aan te leuteren dat roken dodelijk is (in het Nederlands). Dus ik vraag het hem, waar heb je dat geleerd… Zijn antwoord?

Er kwamen daar blijkbaar hordes Nederlanders, waar hij altijd langere discussies mee had want “Kijken Kijken, niet Kopen.”

Evengoed hebben we toen een kop thee met die man gedaan in z’n winkel, en een prettig gesprek in het Engels gehad. Ik heb er niets gekocht. Hij vond het evengoed plezant, het lag in de lijn van z’n verwachtingen. :slight_smile:

Even een sfeerimpressie:

Het topic werd wat foto-arm. :slight_smile: En is nu officieel off topic. Sorry, @Daan010

4 likes

Jeruzalem :heart:
Geweldige stad.

wonderlijke boel :upside_down:

1 like

Koop je toch gewoon een nieuwe na een paar jaar :smile:

Off topic foto’s zijn altijd nog beter dan heb foto’s. Wel jammer dat niemand naar de la rent om zijn/ haar MB & F eruit te halen en te showen :smirk:

1 like

Ik zit te wachten op een NA van gestolen goed op dit forum. @drex heeft er het skimasker al voor aan. :slight_smile: Gelderland groot! :slight_smile:

Denk bewust. Kunstwerken waar er maar één van is worden ook geroofd om bij een louche verzamelaar terecht te komen.