Steuntje in de (Franse) rug

Hallo medeforummers,
gezien de recente gebeurtenissen in Parijs, heb ik gelukkig nog wat moois uit Frankrijk om te laten zien.
Een soort tijd over bracht me deze week bij Van Willegen in Rotterdam. Met alle egards ontvangen, ondanks dat ik er nog nooit iets gekocht heb. Op de vraag wat voor horloge zoekt u, heb ik maar gezegd, verras me maar…
Dat heb ik geweten, binnen het uur had ik meer dan 20 horloges aan de pols. Van een aantal een paar plaatjes geschoten, anderen van het web geplukt.

Zoals:

Chopard 1000 miglia Monaco Historique (titanium, super mooie kast) 5500.-

Omega HB Sia (heel veel diepte in de carbon wijzerplaat) 7400.-

IWC Pilot (een klassieker) 9000.-

IWC Portugueser (uitleg overbodig denk ik). 7600.-

IWC Aquatimer (solide kwaliteit, en super lumen) 9400.-

Omega Seamaster 300 titanium (zo licht, het lijkt wel plastic) 7300.-

Omega Aqua Terra orange op bruin leren band (in het echt mooier dan op de foto, komt vooral door de uurmarkeringen) 4900.-

Bulgari Octo Solotempo (bruut, massief) 6600.-

Maar de onverwachte verrassing vond ik toch wel de

Cartier Rondo Croisiere: solide, verrassend en subtiel, vaste bezel, alleen geen lumen, dat was wel een beetje jammer. In twee versies, staal in grijs en staal met goud. Geprijsd 4250.- en 4850.-

Ik had het nooit verwacht, maar de strijd gaat nu tussen de aqua terra en de Cartier, waarbij de techniek en de lumen van de AT me wat beter bevalt. Ondanks dat het automatische uurwerk van de Cartier een manufacture 1847 MC is.

Wordt ongetwijfeld vervolgd…

2 likes

Dan zou mijn keuze snel gemaakt zijn.
De Cartier man !!!

En zeggen dat ik de IWC aquatimer vorig jaar voor 5850 euries heb kunnen kopen, nieuw bij de juwelier. Ik had op dat moment het budget niet en wou niet aan mijn spaarcenten komen.
Wat een stom kieken ben ik geweest.

Omega AT, hands down. Ik vind de Cartier teveel een modemerk om ze ook als serieus horlogemerken te kunnen beschouwen.

Heb ik ook met de dure horloges van o.a. Chanel etc. Gelukkig hoef ik de keuze niet te maken :kissing_closed_eyes:

Owowow

Cartier is toch echt geen modemerk. In-house caliber en een historie in de horlogerie sinds de vroege 1900.

Oh dat zal best wel, maar persoonlijk associeer ik het merk niet meteen met horloges

En wat ik persoonlijk vind is de absolute waarheid. Leuk gesteld, in een artikel met de de titel “Steuntje in de (Franse) rug”…

Als je de iwc 7 days voor 7600 kunt kopen zou ik meteen alle modellen opkopen!! Met een catalogusprijs (die je bij de andere ook vermeld) van 12100 euro is dat wel een hele scherpe desl. Denk dat je dr chrono om hebt gehad…

Dat zou weleens kunnen, ik zag even door de bomen het bos niet meer. Wel een kwaliteitsklok hoor.

Topic titel en “Gezien de recente gebeurtenissen in Parijs”. Beetje wrange link met er gebeurt is in Parijs imho. Da’s als de dag na Fukushima over Seiko beginnen “nu we het over Japan hebben…”

(Wel leuke klokjes trouwens)

1 like

Snap niet wat dit stuk te maken heeft met de gebeurtenissen in Frankrijk, gaat over horloges waarvan er dan toevallig eentje uit Frankrijk komt, het merk dan.

1 like

[quote=“Pablo1971, post:1, topic:56311”]
onverwachte verrassing
[/quote] Dat zijn ze wel eens he die verassingen :wink: Bedankt voor de foto’s! Die Chopard vind ik fraai.

gr, HJR

Fraaie Cartier, imo wel een beetje een modemerk maar als 2de of 3de zou hij er wel bij kunnen.De AT is al in mijn bezit…Een topkeus zeg ik zelf…