Steve McQueen Horloge -> Hanhart 417 ES

Net nieuw een mooie handopwinder van Hanhart. Een remake van de eerste bundeswehr horloges van na de 2e Wereldoorlog.

Stukje Steve McQueen geschiedenis->

Nog geen 1800 euro. Lijkt mij een pareltje.

30 likes

HEUL vet!

die 42 mm bij bijna 50 houdt me tegen. Vind het geen mooie maat voor een reissue

1 like

Hetzelfde hier. Er naar gekeken, maar afgeknapt op de maat :unamused:

Las dit vorige week ook voor het eerst. Steve McQueen is wel een van de coolste dudes van de vorige eeuw. Hopelijk heb ik volgende week mijn Tachytele. Met 40mm is die voor mij iets draagbaarder.

12 likes

Lug 2 lug van deze klapper is ook richting de 50mm?

Edit: en als je hem verkoopt graag een pb :wink:

Klopt maar die kan ik echt net hebben… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Haha dit zegt horlogeforum ook maar weinig. Dacht de Rolex boys nog te kunnen triggeren met Steve McQueen (Daytona). Maar ze zijn allemaal druk bezig met het oppoetsen van het kroontje :slight_smile:

Da’s Paul Newman, McQueen droeg een 5512.

1 like

Klopt was even in de war :wink:

Ik had deze ook al in mijn vizier.

Die lug to lug is wel zo’n 50mm maar kan toch wat kleiner ogen door de smalle lugs.

Ik had de subdials graag iets groter gezien. Maar als voordeel van deze layout hebben we geen afgekapte cijfers waar velen toch jeuk van kunnen krijgen.

Ik vind hem geslaagd. Maar een onsje minder was nog mooier geweest.

En 1800 euro is een goede prijs in ieder geval. :+1:

1 like

Nou kans is dat de koop van de Tachy niet doorgaat. Heb al eerder dit meegemaakt via chrono dat ze niet voor de aangegeven tijd kunnen leveren. Dan annuleer ik hem.

Ja die heb ik gezien maar voor een paar tientjes meer heb je een nieuwe…Prijs is echt veel te hoog.
En een handwinder ook nog…

1 like

50mm, dat zal echt net gaan, en ik heb best een stevige pols…

dit is geen pareltje, dit is een PAREL !

2 likes

Lugmaat 21mm. :sleepy:

Waarom?

Toch blijft deze mij trekken. Die 21mm moet ik maar op de koop toe nemen. Koop wel weer een paar bandjes erbij dan.
Hij staat op nummer 1 als volgende aanwinst.

Ik ben ook zo benieuwd hoe hij zal passen.

Zo mooi!

Bij (de originele) 39mm was het een no-brainer!

1 like

Is er ook in 39mm maar het is een colab met de Urban Gentry.

Slechts 150 stuks en al uitverkocht.
Hoop dat ze met een regulier 39mm model komen want ik vind eigenlijk dat de rode pusher hier niet op hoort. Ze zouden gek zijn als ze geen ander 39mm model in productie gaan nemen.

Deze wilde ik zo graag…

Ze hebben de kosten al gemaakt om deze kast te ontwerpen, zou raar zijn als ze het niet doen.

Zal wel weer een Doxa-verhaal worden, eerst hypen dat er een limited uitkomt en na een paar maanden “wegens overweldigende vraag van fans” zo goed als ongewijzigd op de markt brengen

Ik heb met Hanhart gemaild. Voor midden 2022 ligt er een 39mm versie (non limited) in de schappen.

Evengoed heb ik deze keuze eerst even gemaakt:

Want 44mm lug to lug, ondanks de 41mm kastbreedte. 42mm pin to pin. Ding is een mirakel van draagbaarheid. Maar die Hanhart ga ik bekijken wanneer hij er is.

1 like