Stevig, mooi, netjes, stevig

@Henrik
Mja die seamaster wat ik mooi vind is ook geen monster (toch?)
Wat is een monter eigenlijk? Ik ga er vanuit dat de SKX031K2 (31 en 33) ook gewoon de monster kwaliteit heeft of vergis is me hierin?

Dat klopt Paul maar ik ben niet degene om uit te leggen wat wel een monster is en wat niet, ik heb ooit mijn Citizen Promaster vergeleken met een Monster… Smakelijk hoongelach was vervolgens mijn deel :smiley:

@Henrik
"Smakelijk hoongelach was vervolgens mijn deel"

Verklaar uw nader… :slight_smile:

Paul, om dat te snappen moet je ze in je handen gehad hebben…

Monsters blinken uit in gewicht, robuustheid en hebben een heel eigen uitstraling.
Alle andere genoemde duikers lijken op de één of andere manier wel op elkaar ;).

Echt onderscheidend zijn bigboss, sawtooth en monster. Samurai is ook apart, maar al een stuk beschaafder.

Hallo,
Ik heb alles eens rustig bekeken… Ik denk dat het de SNZC69K wordt (5 serie)

Mijn eisen waren:

  • Stevig - check
  • Mooi - check
  • Netjes (niet te groot) - 40mm, dikte 12mm
  • Automatisch - check
  • “Mineraal” glas (voor tegen de krassen) - check
  • prijs max 250 (liefst onder de 200) 115
  • en eigenlijk ook een datum weergave… - check

Seiko 5 zou staan voor:

  • Automatic
  • Day display
  • Date display
  • Water-resistant
  • Shockproof

Dan zou ik toch aan al mijn eisen voldaan hebben. Ik vraag om jullie reacties! Jullie hebben ervaring met de betreffende seiko’s. Ik hoor het graag als jullie twijfelen.

1 punt, de c-thru (glazen bodem) gaat dat ooit een probleem leveren?

Tja Paul, je vraagt om reacties.

Mijn enige reactie is eigenlijk; kopen die hap!

hij voldoet aan jouw eisen, je vind hem mooi, welke mening wil je nog horen?

Persoonlijk zou ik voor het Monster gaan maar ja, mijn eisen zijn anders dan die van jou.

succes met je nieuwe aanwinst! welke het ook mag worden!

groet, Wimster

@wimster
"Persoonlijk zou ik voor het Monster gaan maar ja, mijn eisen zijn anders dan die van jou."

Zijn dit eisen voor het uiterlijk of voor kwaliteit?

@anon69152993na

Dit zijn grotendeels eisen voor het uiterlijk en voor het feit dat ik het Monster aparter vind. Verder is het officieel niet te koop in Nederland. Je zult het Monster dus minder vaak tegenkomen. Dit is dus ook één van mijn eisen, ik wil altijd iets aparts. De Seiko 5 heeft voor zover ik weet vergelijkwaardige kwaliteit maar vind ik persoonlijk wat minder opvallend, zelfs wat saaier. Wel moet ik toegeven dat de Seiko eventueel als dresswatch kan fungeren en het Monster niet. Maar daar heb ik weer mijn andere horloges voor!:wink:

Ik draag vaak mijn Pequignet en Cartier, die veel duurder en volgens het boekje exclusiever zijn maar krijg de meeste reacties op mijn Monster. En, ja die zijn eigenlijk allemaal positief. Ik denk dat de Seiko 5 bij veel mensen niet eens op zal vallen.

ik hoop dat je hier iets aan hebt, greets

Wow hoe maak je dat soort foto’s met dat spatterende water? en met wat voor toestel?

@eric128
Luister en huiver, het zijn mij foto’s dan wel niet maar ik denk dat hij zijn (waterdichte) horloge in de metalen wasbak heeft gelegd, de kraan een beetje open en dan zo veel mogelijk foto’s maken, dan heb je altijd wel een paar hele goede.

@Wimster
Ja iets apparts wil ik ook, maar het moet niet opvallen (mja waarom dan iets apparts denk je dan…)
Het moet er ook een beetje “normaal” uitzien. Zoals ik zei ik wil het horloge altijd kunnen gebruiken, bij een maat pak en een jogging pak :slight_smile:

Stevig, mooi, netjes, stevig…dat is een Rus! :wink:
Je hebt dan iets om de pols wat lang niet iedereen heeft en uiterst betrouwbaar is.

Poljot Shturmanskie, rond de 150 euro

of iets klassieker, Poljot Buran:

@stitch

En rus ja, leek me ook eerst leuk (nu nog steeds maar ik vond niet echt iets goed of slechts over de kwalieit)

Zie mijn openings post: VOSTOK EUROPE 2426/2205047S

paul.h Schreef:

@stitch

En rus ja, leek me ook eerst leuk (nu nog steeds
maar ik vond niet echt iets goed of slechts over
de kwalieit)

Zie mijn openings post: VOSTOK EUROPE
2426/2205047S

De kwaliteit is goed. Natuurlijk is alles relatief, het is geen Rolex of Vacheron Constantin natuurlijk.
Dit is leuk leesvoer als je wat meer wilt weten: http://forums.watchuseek.com/forumdisplay.php?f=10

paul.h Schreef:

Ja iets apparts wil ik ook, maar het moet niet
opvallen (mja waarom dan iets apparts denk je
dan…)
Het moet er ook een beetje “normaal” uitzien.
Zoals ik zei ik wil het horloge altijd kunnen
gebruiken, bij een maat pak en een jogging pak

Wat mij betreft komt de Seiko SKX 031/023 (afhankelijk van de maakt) het best hiervoor in aanmerking.

Met stalen band heb je gewoon een goede en stoere robuuste duiker en werkklok. Doe je er bijv. een mooi Carbon band omheen dan staat het meteen al weer wat sportiever, maar ga je naar een wat meer gekleed evenement dan ka j e er een mooie donkerbruine of honingbruine band omdoen, staat ook heel mooi, zwart bij bruin.

Heb er nu ff geen plaatjes van, misschien iemand anders?

ps. voor m’n (aankomende) Seiko wil ik ook nog een Carbon band bestellen dus mocht jij er ook eeen willen kan ik er meteen 2 bestellen als je interesse hebt. (kunnen we verzendkosten delen )

*dubbel

als je het topic van de link leest zul je nog wel tips tegen komen, ook mijn camera
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,29562,29562#msg-29562
en ik heb de fot idd onder de kraan gemaakt

je maakt het jezelf ook niet gemakkelijk :wink:

Wat dacht je van Graf Zeppelin —> www.zeppelinwatches.nl
Succes,
Miguel

Je hebt een PM.

Hallo,
Bedankt voor het advies en de reacties.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Seiko 5 Seamaster SNZC69K

Mijn eisen waren:

  • Stevig - check
  • Mooi - check
  • Netjes (niet te groot) - 40mm, dikte 12mm
  • Automatisch - check
  • “Mineraal” glas (voor tegen de krassen) - check
  • prijs max 250 (liefst onder de 200) 115
  • en eigenlijk ook een datum weergave… - check

Seiko 5 zou staan voor:

  • Automatic
  • Day display
  • Date display
  • Water-resistant
  • Shockproof

Ik heb het horloge nu een week en draag hem met veel plezier. Hier onder wat foto s

Horloge in zijn geheel.

Pols shot