Stevig, mooi, netjes, stevig

Hallo,
Ik ben redelijk nieuw op dit forum, ik lees enige tijd (maandje) wat berichten mee.
Zelf ben ik redelijk geïnteresseerd in horloges, al hoewel ik geen fanaat ben ik wil gewoon graag een stevig, mooi en netjes horloge.
Mijn oude horloge is afgelopen week kapot gegaan bij een ongeval (lorus) metalen band kapot, glas kapot en veel krassen op het metaal. Ik was wel al op zoek naar een nieuw horloge maar nu staat het dus vast dat ik iets nieuws nodig heb.

Ik ben op zoek naar een horloge dat:

  • Stevig is, is doe actieve sporten en klus nog al wat.
  • Mooi is (persoonlijk; metalen kast en band (titanium?), zwart, wit of blauwe wijzerplaat)
  • Netjes (persoonlijk; niet te groot)
  • Automatisch. (dus met veer of “oplaad” batterij die door bewegingen worden aangedreven)
  • Mineraal glas (voor tegen de krassen)
  • prijs max 250 (liefst onder de 200)

Als ik een horloge heb, houd ik dit ook altijd om. Hiermee bedoel ik dat ik het voor elke activiteit wil kunnen gebruiken. Krasbestendig, schokbestendig, waterdicht (snorkelen).

Ik heb zelf ook al gekeken en kom met de volgende merken en types (willekeurige volgorde

  • VOSTOK EUROPE 2426/2205047S
  • Victorinoxswissarmy - Base Camp

Misschien zijn mijn wensen en eisen tegen over het prijsje een utopie? Heeft iemand nog adviezen in mijn keuzes/ bovenstaande test of advies voor een bepaald merk-type?

Bij voorbaat dank!

Er komt maar één horloge bij me op maar dat voldoet dan ook gelijk aan al je wensen (behalve misschien je smaak), een Seiko Duiker! Die moet voor rond de 100 euro te krijgen zijn…

Qua smaak zal dit wel in mijn categorie vallen. Alleen ben ik sceptisch over de geverfde onderdelen, dat zwarte gaat dat er niet van af bij een aanraking met iets hards?

Ik zou mijn nieuwe horloge ook graag willen zien als een horloge waar ik lang plezier van heb, ik koop graag liever 1 keer een goed product (dan misschien wat duurder) dan een product waarvan ik over 6 jaar een nieuwe moet kopen.

Ik heb ook veel horloge winkels bekeken, waarvan die van dit forum uit “Ervaring met Verkopers”.

Ik heb ook gekeken naar de TRASER H3 horloges, enkele modellen waren mooi. Alleen bleek dat de substantie die het licht bracht na jaren werd omgezet in een andere stof waardoor de lichtopbrengst minder werd / stopte. Ik dacht dat dit 20 jaar was, is het absurd een horloge te kopen met in het achthoofd te houden dat je hem over 40 jaar nog wilt gebruiken of moet ik dan in een andere categorie gaan kijken.

Paul, net als Henrik denk ik dat een Seiko duiker perfect zou zijn voor jou en meer specifiek
: een Monster! Kijk eens op site van Robbie, een gewaardeerd forumlid alhier: http://www.monsterwatches.nl

Hallo, bedank, ik had al eens tussen die monsters gekeken, wat me zo opvalt (kan ook bedrog zijn) is dat op elke foto dit ik zie met een monster die duikersring zo groot lijkt te zijn en de wijzerplaat juist klein.
Is dit ook zo of zie ik dit verkeerd?

Als je iets zoekt wat over zes jaar nog steeds perfect werkt en er nog uit ziet als nieuw, ook bij ruig gebruik, moet je juist voor een seiko duiker gaan. Mijn Seiko SKX007 heeft al het aardige mee gemaakt en daar is weinig tot niets aan te zien. En over de kwaliteit hoef je je al helemaal geen zorgen te maken.

Er zit een beschermende laag over de ring heen, die krijg je niet zomaar kapot :smiley:

Paul, het wordt saai maar ik zeg ook: Monster! Ik heb er afgelopen zomer één aangeschaft en ik moet je zeggen, voor het geld kan je niets beters kopen. Hij voldoet aan alle wensen die jij omschrijft en geloof me, een horloge in het echt en om je pols is altijd anders dan op de plaatjes. Ik weet niet waar je woont maar neem anders de moeite eens bij Robbie409 te kijken (midden van het land). By the way, hij staat op 22 oktober ook op de Rikketikbeurs in Houten. Daar heeft hij allerlei duikers.

succes en laat weten wat het geworden is!

groet, Wimster

idd monster…ik heb gisteren nog wat foto’s gemaakt…


met loeki (tu)

Ik vind de monsters is idd leuk, stevig en sportief uitzien.
Mijn oog is ook op de Seamaster gevallen, deze lijken mij net wat subtieler/kleiner. http://www.speurders.nl/sieradenenaccessoires/horlogesseiko/23401054/seiko_5_seamaster_snzc69k.html?9.4.0.0.9.99
Denken jullie dat hier een wereld van kwaliets verschil in zal zitten? Ik ga liever voor kwaliteit maar vind de seamaster mooier. Of valt de seamaster is de monster reeks?

@ seamaster dat zijn #1 is een mooie foto!!

Mja als ik een keus heb kunnen maken laat ik dat zeker weten, als ik het horloge ontvangen heb zal ik ook nog wat foto’s maken.

Ik twijfel nu tussen de Seamaster SNZC69K en de SKX031K2
Waarschijnlijk zie ik zo meteen weer ergens een interessant horlogen en begin ik weer overnieuw met twijfelen.

@henrik
Het monster wat jij als plaatje (2de post) laat zien dat is de SKX031K2 weet iemand een shop waar ik die zou kunnen aanschaffen? Ik kan deze nergens vinden.

topfoto’s Seamaster! erg mooi…

groet, Wimster

Paul,

Voor iets meer dan je 250 euro, maar wel van titanium en een duiker:

,oftewel de SKZ215K1
408,00 USD op chronograph.com.

Is dat misschien iets?

Niels

paul.h Schreef:

@henrik
Het monster wat jij als plaatje (2de post) laat
zien dat is de SKX031K2 weet iemand een shop waar
ik die zou kunnen aanschaffen? Ik kan deze nergens
vinden.

Ik ben Henrik dan wel niet, maar volgens mij is dat de SKX023K2, deze is 38mm, dus net iets beschaafder en mooier vind ik. Groot genoeg om op te vallen, klein genoeg om niet overal tegen aan te stoten.

Waterdicht tot 100meter, kan tegen stoten etc. dus zeer robuust en kost rond de 100euro. Heb hem zelf ook gehad, gekocht bij Robbie ook. Heb hem verkocht en om eerlijk te zijn wil ik er ook weer eetnje, heb dus een bestelling geplaatst bij Rob en hoop dat hij deze dan ook snel in huis heeft. :wink: :smiley:

Paul,

Mocht je in de buurt van Hilversum komen, wip bij me langs dan kun je alle Seiko’s met elkaar vergelijken.

Ik heb de monsters (door de blanke bezel geen last van krassen) maar ook de skx007/009/171/a53/a55 op voorraad.
De skx023/025/031 en 033 ook trouwens (dus Jaap Wim, na mijn uitje naar België kun je weer langkomen ;))
Ook alle uitvoeringen van de Samurais (staal en titanium) en de drie stalen Atlassen (skz211, 209, 207).

Een waar snoepwinkeltje dus :wink:

@Jaap-Wim
Ik dacht dat het de SKX031K2 was (dat was de naam van het betreffende plaatje) maar de genoemde SKX023K2 lijkt er inderdaad ook op. Ik ga nog eens wat vergelijken. Bedankt!

@robbie409
Bedankt voor het aanbod, hilversum is een beetje ver weg (zit in het zuiden). Ik ga nog eens kijken naar de door u aangeboden modellen.

Ik laat nog wat horen!

Paul, de 31 is geloof ik 40mm en de 23 is 38mm. Ikzelf houd van kleine horloge’s en 38 is in deze het kleinste. :slight_smile:

En Rob, wanneer ben je terug van Belgie? Kan niet wachten hem te komen halen. :smiley:

Rob,

Wat is nou de grootste uitvoering?

SKX007/009 > skx031/33 > skx023/25

Maar een bigboss is het allergrootst… Zelfs groter dan een sawtooth…

@ Paul: Dat is inderdaad een SKX031K2 en meet 40 mm volgens de verkoper http://stores.ebay.nl/WATCHES-LIMITED, beter bekend als Pokemonyu. Het is trouwens officieel geen Monster!