Als ik naar je genoemde maat/budget/dressy kijk,
zou ik eens voor een mooie Pellikaan kijken!
Met jouw budget wellicht een (Zwitsers) uurwerk met
handopwinding, maar dat is m.i het overwegen waard en heeft
zeker zijn charme.
Zoek ze maar eens op Pellikaan Timing.
Wel of juist? Nederlands!
Als ik naar je genoemde maat/budget/dressy kijk,
zou ik eens voor een mooie Pellikaan kijken!
Met jouw budget wellicht een (Zwitsers) uurwerk
met
handopwinding, maar dat is m.i het overwegen waard
en heeft
zeker zijn charme.
Zoek ze maar eens op Pellikaan Timing.
Wel of juist? Nederlands!
Ik vind zelf m’n Pellikaan erg leuk, maar vermoed dat de handopwinder niet iets voor z’n vader zou zijn. Misschien de Perpetuum meer iets kan zijn. Zit wel op 1500.
Ik zie hem wel s’ochtends als het een beetje mistig is ,in de hut van zijn Rijn-aak bij een bak sterke koffie , een paar ‘schwungs’ aan zijn Pellikaan (al dan niet met “panerai-rubberband” geven…)
Een ram op de hoorn. Dan het dek op…nog even zwaaien naar politie te water, en dan richting Ruhr! Een paar meeuwen in de mast schuin loerend naar de Pellikaan…
Hij stroopt vlug de mouw van zijn Zeeman Schipperstrui omlaag,en checkt tegelijkertijd zijn moeke-tatoeage… ; schijtbeesten…
Ik twijfel nog even tussen de Pelikaan & de Oris
Big Crown
Er moet ook nog iets in het glas gegraveerd
worden( familiewapen)
Heb contact gehad met pelikaan, die kan dat evt
zelf( onder eigen beheer)
Waar zou ik het beste naar toe kunnen gaan naar
voor een ORIS ?
Dat hangt n beetje vanaf waar je zit. In de omgeving v den haag weet ik dat de bijenkorf en alexander juweliers in leidschendam oris voeren. Misschien dat je op de website v oris kunt zien welke dealers dichter bij jou zitten.
Betreft glas weet ik yumi in voorburg. Daar was mineraal mooi gegaan. Saffier was destijds minder geslaagd (15 jaar geleden). Misschien dat ze t nu wel beter kunnen bewerken.
Ik heb vandaag de inox gezien, en snap nu nog iets beter waarom sommigen m onder n pak/als wat netter dan n gshock kunnen voorstellen. De dunne wijzers, de gepolijste elementen maken m iets minder rauw.