Goedemiddag,
Vorige week erg goed geholpen met een Zwitsers horloge van longinus.
Ik heb er nog 1 van die meneer gekregen.
Helaas op internet en bij juwelier ook niks over dit horloge te vinden .
Zouden jullie met deze ook willen helpen? Wat voor 1 het is en wat hij waard is?
Volgens mij is het: Stewag
Stewag (oftewel Sterki Watch AG).
Voor de rest alleen geen idee. Volgens mij doet Sterki nu ook iets met dieselaggregaten, maar misschien is dat wel een ander Aktiengesellschaft.
nee, zeker
De horlogefabriek is begin jaren 80 failliet gegaan.
Heb je een foto van het uurwerk? Met name net onder de balans kan je het fabrikaat lezen.
Wat is de balans
Als je de achterzijde van de kast kan openen, zie je het uurwerk. De balans is het onderdeel dat ‘draait’. Vanaf 4:12 in de video. Eronder staat meestal de fabrikant en een nummer.
Wij krijgen helaas de kast niet open en we durven geen tangen voor beschadiging erbij te pakken.
Lijkt erop dat het toch een stewag is.
Weet u ook wat deze horloges waard zijn?
Onbekend merk, maar wel wat voorbeelden op catawiki te vinden. Tussen de 50 en 100 euro afhankelijk of het nog werkt?
Super dank je wel! Ja hoor hij werkt nog ik kon zelf ook niks vinden is catawiki speciaal voor horloges?
Is een veiling site waar je ook kunt zien waarvoor horloges verkocht zijn. Zoek maar in Google op Stegway en dan afbeeldingen, dan zie je er al wat staan…
Heb je een foto van de achterzijde, weten we of een het klem- of schroefdeksel is.