Stickers verwijderen

Wilde deze tip in ‘Off topic’ plaatsen, maar daar kan ik niets plaatsen.
Je kent het wel. Je trekt de stickers eraf maar er blijft lijm achter. Natuurlijk zijn er (vaak agressieve) sticker verwijderaars in de markt, maar die kunnen verkleuring veroorzaken. Zeker op rubber en plastic.

Deze tip heb ik jaren geleden op YouTube gevonden en gedeeld en gebruik hem sindsdien altijd.
Gebruik PINDAKAAS. Smeer een dun laagje pindakaas op het kleverige gedeelte (eerst de sticker zelf verwijderen zodat alleen de lijmresten overblijven) en laat het een paar uurtjes inwerken. Dan gewoon met een doekje en wat zeep schoonmaken en alle sticker overblijfselen zijn weg. Geen verkleuringen of aantasting van het materiaal en ik gebruik dit op alle materialen. Plastic, rubber, glas, metaal, etc. Dus ook op horloges.

Probeer het op iets wat niet duur is en je zult overtuigd raken van het resultaat.

2 likes

Oma heeft raad? Ik snap de link met horlogerie niet echt :wink:

@DaLuca:
Ik denk dat dit meer dan voldoende link is…
Maar of ik t ooit zal toepassen…?
Tenminste tot nu toe NOOIT nodig gehad…

En bij horloges met een matte finish kun je het beste pindakaas met stukjes noot gebruiken. Serieus. :thumbsup:

4 likes

Heb mijn Oma het nooit zien doen. Heb de tip van internet en het werkt. Ook voor horloges.

Riiiight…om het pindavet van je saffier te poetsen moet je wat citroensap in het water doen. Ook een tip, ooit van mijn moeder gekregen om streeploos de ramen te lappen. En als je pindakaas met stukjes gebruikt, kun je het beste met een tandenstoker de pinda’s tussen de links van je bracelet peuteren.

5 likes

gewoon ff buiten neerleggen, de koolmezen doen de rest… :slight_smile:

4 likes

Smeer wat op je brood ook! , dat is lekker :smirk:

1 like

een zacht doekje met wat wasbenzine.

1 like

Voor pindakaas?

1 like

voor jou wel :unamused:

1 like

Hoef je ook geen uren te wachten…:wink:

1 like

Jongens. Het is gewoon een vriendelijk bedoelde tip.
Wil je het niet proberen doe je het toch lekker niet. Zal mij een zorg wezen.

2 likes

En dan gaat die ekster met je klokkie aan de haal…! :smile:

1 like

Pindakaas ???
Omdat daar plantaardige olie in zit? (Want de vaste stof heeft sowieso geen functie…
Ik weet nog iets waar olie in zit: zonnebloem olie :wink:

1 like

Wat te denken van baby olie. Waar wordt dat eigenlijk van gemaakt🙃

1 like

Hoe weet je of de vaste stof geen functie heeft? Heb je er onderzoek naar gedaan? Wetenschappelijk onderzoek?

Nee …gezond verstand
Wat is jouw verweer?

Het werk op alle stoffen.
Wat is jouw tegenbewijs?

Lijkt er een beetje op dat er mensen zijn die graag iets belachelijk willen maken maar geen alternatief hebben.

2 likes

Nadeel, je denkt de hele dag dat je ergens pindakaas hebt gemorst…maar ja dat is altijd nog beter dan zo een stickertje