Stiekem verliefd op een faux-vintage horloge

Ik kwam deze foto’s tegen van een WMT horloge en iets in me vind dit model echt onwijs gaaf. 39,5mm, plexi, Seiko NH35 en een clasp met logo. Enige wat me tegenhoudt is het prijskaartje; $550. Aan de andere kant, dit horloge is wel precies wat ik wil, want ik ga nooit een ‘echte’ vintage Rolex kopen, ik voel me totaal niet comfortabel bij zulke prijzen.

Wat denken jullie? Volgens mij is faux-vintage al een beetje een taboe…

10 likes

Ik snap het wel. De prijzen zijn gigantisch. Als de Faux part netjes is uitgevoerd, biedt het een mooi vintage gevoel. Niet iedereen heeft een dikke portemonnee ervoor, dus ik zeg: geniet er lekker van!

4 likes

Normaal heb ik het niet zo op hommages, maar deze vind ik serieus leuk gedaan. :+1:

3 likes

Dat je moet kopen en dragen wat jij leuk vindt :slightly_smiling_face::+1:

3 likes

Het is leuker als het daadwerkelijk een hommage is in plaats van een kopie.

5 likes

Vooral als die handgemaakt is met een scheutje Conimex.

6 likes

Je moet je voeten strekken zo lang je laken is.

3 likes

Precies!

2 likes

Waar kan ik zo’n ‘kant-en-klare’ gemodde vintage Seiko vinden? @HanDavinci @Chlorophyl

1 like

Gewoon een smerig bod die inbox in fietsen :wink:

4 likes

Maar maar Han :thinking:

1 like

Steinhart heeft ook een leuke hommage gemaakt, De ocean one vintage red. Is met 395 euro iets goedkoper en een beetje het zelfde idee.

En ETA als ik het goed heb.

1 like

Dat het een hommage is boeit weinig. Gewoon kopen wat jij mooi vindt joh.
Ik vind die faux verlepte insert mucho lillik, maar daar buiten best een tof ding om te zien

2 likes

Cool ding man! Beetje prijzig inderdaad, maar erg fijn die tropical vintage look op een nieuw horloge. Zie die wijzers :drooling_face:

1 like

Al die keuzes eten me helemaal op man :joy: Moet echt eens even een pauze nemen van deze hobby

Aanvulling: nog geen paar uur geleden een SARB035 gezocht topic gemaakt :sob:

3 likes

Ja en de douane zou deze deal echt wel duur maken vrees ik. Moet je nog 30% voor bijtellen…

Beetje hipster vibe krijg ik er van…

Je hebt je ruige baard je flanellen overhemd met een stoer ruitje. De used look RedWing boots. En je staat stoer te doen met je lederen schort bij je Greenegg.

Je ziet eruit als een stoere houthakker maar je hebt nog nooit een boom van 20 meter omgehakt. Sneubeuker!

Mi scusi…

Maar dat gevoel een beetje… :innocent:

Als ze dat ding ook gewoon fatsoenlijke specs hadden meegegeven voor dat geld dan was het al iets maar dan ook iets positiever.

10 likes

Begrijp er echt niets van. Patina, faded staat voor mij gewoon voor afgeragd. Maar goed ieder zijn ding.
Ik heb liever een nieuwe…

2 likes

Kan voor een stuk minder dan de oorspronkelijke prijs…

Leuk ding, maar voor 550 dollar mag er van mij wel een eta uurwerkje inzitten. Voor deze prijs een NH36 horloge uitbrengen is wel heel erg (als het geen Seiko is).

1 like