Stilstaand horloge

van de week, bij extreem warm weer, ging mijn horloge langzamer lopen, ondanks dat er net een nieuwe batterij in zat. afgelopen donderdag stond hij helemaal stil en heb ik hem afgedaan en vrijdag ben ik maar een nieuwe gaan kopen. Het was een verrassing dat ook het nieuwe horloge steeds achterliep, terwijl het oude horloge weer liep. deze heb ik opnieuw ingesteld maar niet meer omgedaan. het oude horloge loop nu nog steed en ook nog op tijd. Is er iemand die mij hiervoor een verklaring kan geven en eventueel een oplossing voor het probleem heeft

bij warmte werkt een batterij toch veel beter?

Ik denk dat aardstralen best wel eens de oorzaak kunnen zijn. :wink:

rombo

(:D(:D(:smiley:

your watch is haunted.

Ik wordt ook langzamer met dit weer…

Ook goededag en welkom op dit forum…

even met Uri bellen dacht ik zo

Welkom op dit forum.
Op je vraag kan ik helaas, net als enkele anderen trouwens, geen serieus antwoord geven.
Je zou er misschien mee naar een horlogemaker kunnen gaan, al vermoed ik dat het hier niet om een echt waardevol stuk gaat, overwegend dat je reageert in de zin van “hé, mijn horloge staat stil…ga ik een andere kopen”.
Succes in elk geval, wie weet heb je dadelijk twéé horloges.

Welkom op dit forum.

Geen idee wat er aan de hand is. Over wat voor horloges praten we eigenlijk?
Merk, type, enz…

Oplossing:Geen horloge meer bij de Lidl kopen.:smiley:

het is bij een officele horlogemaker gekocht, merk Olympic, echt geen goedkoop prul

het gaat in beide gevallen om een olypic horloge, gekocht bij een horlogemaker. het was niet echt de goedkoopste die hij had liggen.

Zwitsers met een Ronda uurwerk, toch? En dan stoppen als het een beetje warm is? Dat is wel vreemd…