Goedenavond! Recentelijk een zwitserse automaat gekocht van het merk Roamer, echter is na een week of twee de rotor (van een ETA 2436-2) gaan stilstaan. Het horloge tikt nog wel maar is dus na een tijdje “leeg”. Met de hand opwinden werkt nog wel. Kan iemand mij vertellen of dit gebruikelijk is of is dit een gevalletje terugsturen? Thanks!
Wat er precies aan de hand is, is me niet geheel duidelijk - maar in geval van een nieuw aangeschaft horloge, gewoon terugsturen lijkt me.
Als de rotor vastzit, wat ik niet helemaal uit jouw beschrijving kan halen. Is dat niet oké. Dus gevalletje garantie en opsturen.
Met een beschaafd tikje draait hij wel maar erg stroef! Excuses voor de onduidelijke beschrijving
Gewoon laten maken dat is niet normaal.
Wat voor Roamer heb je een Searock toevallig?
De saturn! Opzich een mooi ding. Jammer dat ik 'm weer moet terugsturen, zal wel even duren.
Misschien eerst even naar de plaatselijke juwelier?
Lijkt mij iets met het lagertje, waardoor het niet automatisch opwind.
Als je garantie hebt zou ik hem terugsturen. Je kan naar een horlogemaker gaan maar dan vervalt je garantie.
Dan stuur ik hem een dezer dagen maar eens terug! Bedankt voor jullie (ontzettend) snelle reacties
Zal een van de wisselaars zijn eerder. Zijn de transmissie-raderen tussen rotor en veerton, even makkelijk gezegd.
Yes, zeer goed mogelijk. Openmaken is de enigste manier om erachter te komen. Succes!
Klinkt zeer technisch allemaal! is dat een beetje makkelijk te verhelpen? Anders morgen even naar 't bonnetje zoeken…