Stilvallend automatisch seiko 5 horloge

Hoi allemaal! Ik heb sinds december deze seiko 5! Echter valt hij na enkele minuten stil. Hij loopt soms even een 5 a 10 minuutjes en dan is het weer over met de pret. Als ik hem gedurende de dag draag blijft hij vaak stil staan. Hebben jullie enig idee of er iets is wat ik zou kunnen doen, voordat ik hem naar een horlogemaker breng? :grimacing:

Een koffie drinken ofzo. Klinkt inderdaad als werk voor een professional, niet zelf aan kutten als je niet weet hoe of wat. :wink:

4 likes

Gebeurt dit op het moment dat de secondenwijzer over een van de andere wijzers heen beweegt? In dat geval zou het kunnen dat de eisers niet juist zijn gemonteerd en dat de secondenwijzer bijvoorbeeld achter de minutenwijzer blijft hangen. Een professional zou dit zo moeten kunnen verhelpen.

1 like

Nieuw gekocht ?
Terug ermee.

4 likes

Helaas niet! Anders was de drempel een stuk lager geweest om hem even weg te brengen! Terechte opmerking :sunglasses::pray:t4:

Ik bedoelde hier natuurlijk “wijzers” maar ben nu te laat om het nog te verbeteren. Dank autocorrect!

1 like

Een horlogemaker kan geen uurwerk servicen voor de prijs van een nieuw movement.
Enfin, economisch gezien kom je beter uit als je het uurwerk compleet vervangt lijkt me.
Good luck ermee.

1 like

Doe je iets in de rechten toevallig? :smiley:

2 likes

Ik niet, maar misschien dat mijn telefoon zwart bijklust :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

:joy:

2 likes