Hallo, vraag over de Miltat/strapcode super jubilee. Ik heb (na mezelf een tijd te weerhouden) een SKX 007 gekocht en hoewel ik normaal graag meteen een ander bandje gebruik, ben ik heel positief verrast over de jubilee band die erbij zat. Het zit, zeker voor een stock bracelet, erg comfortabel. De vraag is: okee de super jubilee is betere kwaliteit, maar is het de €60 of meer waard (afhankelijk van type sluiting geloof ik) als je de stock al hebt? Ik ben me ervan bewust dat een antwoord altijd subjectief zal zijn en heb wel eea gelezen over de kwaliteit enzo, maar ik ben toch benieuwd. Bedankt.
Mij beviel de Miltat best goed. Is een kwestie van gevoel, bij mij zat de original jubilee gewoon lekkerder om de pols Daarom de Miltat weer verkocht.
De banden zijn allebei fantastisch op hun eigen manier. De seiko jubilee is minder qua afwerking maar zit super los. Als je het hebt over rek op de band, dan is dit elastiek. Draagt heerlijk, lekker rammelen.
De super jubilee is wat dat betreft een stuk stugger en voelt zeer solide en mooiere afwerking. Dus ja, ik vind het het geld waard voor wat je krijgt.
Voornaamste reden om het te doen zijn de solide endlinks. De stock bracelet heeft holle endlinks en ratelt enorm. Daarnaast is het bandje van Miltat iets dikker en vind ik persoonlijk fijner dragen.
@Jan ja die indruk heb ik dus ook. Vandaar dat ik toch even de ervaringen vraag. Dankjewel.
@drnizeguy okee, en zie je het verschil ook als je hem draagt? En draagt hij dus ook minder fijn zeg je?
@Batossai nou dat vroeg ik me dus af, iedereen heeft het over de solid endlinks… in mijn naïviteit denk ik dat zie je aan de buitenkant toch niet en het rammelen merk ik vooral als de band los (en dus niet om de pols) zit. Wat is het voordeel volgens jou tijdens het dragen?
Thnx all en vergeef me mijn kritische doorvragen
Mijn ervaring met Mitat solid endlinks was ik vergeten, maar het bevestigen aan de skx ging echt moeizaam En de stugheid van de Miltat t.o.v. losser zittende Jubilee beviel niet helemaal. Maar nogmaals, dat is een persoonlijk iets hoor
Succes met de keuze !
Ja.
Elke sluiting van Strapcode voelt degelijker aan dan de orginele sluiting.
@Dao alle waar voor z’n geld! Ik draag ze alle twee regelmatig maar heb qua draag comfort geen voorkeur. Esthetisch vind ik de strapcode mooier/degelijker/solider
Ik ken de wiebel band niet maar ik heb een aftermarket Super Oyster op
mijn 007, was 55 euro en dat vind ik het wel waard.
De links wissel je super snel met de schroefjes, heb er overigens wel een
Seiko sluiting op.