Stoer uitziend horloge maar wel als smartwatch

Dat ga ik doen :wink:

Na wat jaren Garmin-gebruik tot volle tevredenheid zou ik zonder meer een Garmin Fenix aanbevelen.

Ik heb er een paar van om de pols gehad maar uiteindelijk niet gekozen omdat het voor mij vooral om hardlopen gaat en de Fenix-modellen net iets meer wegen, bv. door de keuze voor metaal ipv kunststof, en minder op hardlopen gericht zijn. Maar voor een allround actief leven en qua degelijkheid, betrouwbaarheid, beschikbare software en ondersteuning zit je er zeker goed mee.

Garmin quatix stoere watch.

Mont Blanc Summit ?

Geen idee hoe ‘smart’ deze is trouwens …

https://www.montblanc.com/variants/images/34480784411791895/A/w681.jpg

Stoer is het niet maar wel smart

Verder zou ik niet zo veel weten, persoonlijk heb ik niets met “smart” apparaten al kom ik er qua telefoon niet onderuit.

1 like

Ik ben groot liefhebber van FC, maar ik heb begrepen dat het smart-gedeelte van dit horloge een flop is. En het laden blijkt ook dramatisch te zijn.

Edit: dit heb ik echter enkel van horen zeggen. Zelf heb ik dit niet kunnen ervaren.

1 like

Nu je het zegt, ik meen dat @PeterLC hier als horlogemaker wel ervaring mee heeft. We roepen hem er even bij voor zijn vakkundige mening want miskopen voorkomen is wel prettig.

1 like

Tsja, de betere smartwatch is imho de Apple watch. Neem hem in alu met een stoere lederen band of zelfs een metalen versie en je hebt een prima setje. Werkt lekker en zoet er goed uit.
Mocht je het er voor over hebben, in de landen om ons heen verkopen ze ook een rvs apple watch, wel wat prijziger.

Succes met je keuze!

Valt tegen hoor!

1 like

Gevalletje ziet er leuk uit, klinkt goed maar toch kijken we even verder dus.

Bedankt!

@Juxienn FC is dus niet smart om te nemen

1 like

Garmin quatix is interessante tip, tnx!!

Apple valt bij mij af. Is een top smartwatch qua wat die kan, maar vind het enorm mainstream en weinig boeiend qua looks, maar dat is persoonlijk
Wil toch wat specialers om mijn pols hebben wat meer opvalt
Ga paar tips van jullie bekijken en de garmin marq adventurer die ik zelf hoog op de lijst heb staan

Jammer dat zij hierin niet een solar component hebben ingebouwd, dan zit je zelden met onvoldoende capaciteit.

Fossil FTW4040 misschien?

Wat de Quatix is voor watersporters is Fenix voor wie liever land/bergen verkent.

Garmin Instinct Solar is er ook nog een die er wel stoer uit ziet (maar wel kunstof ipv metaal) :wink:

Je moet er wel de pols voor hebben inderdaad :slight_smile:

Omdat die nog niet langs is gekomen.

Geen idee of het iets is. Heb er geen verstand van!

:grin:

Ik heb zelf recent de Amazfit T-Rex Pro gekocht en ben er zeer tevreden over.
Heb wel een stalen band erbij gekocht.
Is wel meer een activiteiten tracker, met een beetje smartwatch.
Voor mij was de batterijduur en de waterdichtheid doorslag gevend

Bekend met Withings? Leuke betaalbare hybrides. Ik vind ze alleen een beetje saai. Ik heb zelf de scanwatch.

1 like

Ook even een reactie van mijn kant…

Ik zie dat je o.a. een Tag Connected als optie zet… Zou je echt zwaar willen adviseren dit niet te doen. Zo’n Connected is echt vééél te kostbaar voor de software die er eigenlijk op draait en loopt gewoon achter de feiten aan. Daarnaast zijn alle smartwatches (en dus ook zeker de dure jongens) zeer beperkt houdbaar en zal de afschrijving dus serieus zijn. Qua afschrijving is mijn ervaring dat een Apple Watch wellicht nog wel het langst zijn waarde vasthoudt.

Mijn advies als je een smartwatch puur voor de “smart” features zoekt? Neem een Apple Watch (of eventueel een Samsung ding als je op Android loopt) Dat is gewoon echt de beste optie en de beste ervaring. (op de batterij en de generieke looks na)

Zijn de smart features iets minder belangrijk dan kan ik Garmin aanraden. Ik heb zelf recent mijn Apple Watch ingewisseld voor een Garmin Instinct Solar (in flame red) en die bevalt goed. Deze Instinct trok mij o.a. vanwege z’n unieke looks en vandaar ook de keuze voor de flame red. Daarnaast leunt ook deze Instinct op het beproefde Garmin platform en ben je daardoor verzekerd van een goede sport performance. De reeds genoemde Fenix modellen zijn ook zeker aanraders.

Tijd arnie82
Ben het met je eens hoor. Plus de tag Heuer is een top horloge maar de connected variant schiet tekort voor het geld
Uiteindelijk ben ik meerdere horloges gaan bekijken en gekozen voor de Garmin maar adventurer
Qua looks exact wat ik zoek en qua sport metingen en inzichten ook van heel hoog niveau. Dus de combi die het beste bij mij past.
Tnx all

1 like