Stoer uitziend horloge maar wel als smartwatch

Hi,
Beetje lastig om mijn vraag een goede titel te geven…
Ik heb nu een garmin vivoactive 4. Qua functionaliteiten heel tevreden mee, ook qua werking en batterij duur.
Echter wil ik graag een dergelijk horloge maar wat meer op echt een stoer horloge lijkt. En dat houdt voor mij in meer staal achtige look ipv zwart plastic achtige look.

Ik heb niet veel verstand van horloges. Wel heel wat youtube reviews gelezen.
Als ik nu onderzoek doe wat beetje voldoet is dit wel het duurdere segment. Niet erg maar dan wik ik wel zeker zijn. Maar misschien hebben jullke nog tips.

Optie 1. Tag heuer connect. Maar eigenlijk valt die af omdat ik veel slechte dingen over batterij duur lees.
Optie 2. Garmin marq serie. Al moet ik die nog in een winkel gaan bekijken of die wel zo mooi is in het echt. Qua functionaliteiten wel top.

Hebben jullie nog op en aanmerkingen op deze opties en vooral misschien andere suggesties

Alpina heeft toch ook zoiets.

Tissot heeft de Tissot T-Touch Connect Solar.
Ziet er wel tof uit!

2 likes

Ja mooi ding maar ook reviews gelezen. Het smart deel blijkt behoorlijk slecht te zijn.

Hoef geen mega functionaliteiten, eerder soort sportwatch combi zoals hartslag, stappen en wat voorgekauwde sporten zoals hardlopen, fietsen en wandelen. En dan komt ik toch steeds op de garmin marq uit. Maar, vind de tag heuer connect mooier maar daar zit je met een batterij duur van nog geen dag

De alpine is idd qua functionaliteiten prima maar lijkt teveel op een default smart of sport watch. Zoek toch wat stoerder type (metalic achtig zeg maar)

1 like

Samsung Galaxy Watch - Smartwatch heren - 46mm
Deze heb ik al een tijdje.
Prima horloge en ziet er nog goed uit ook vind ik.
Niet zo plastic.

Tag heuer had iets, effe zoeken.

Ja de connect :slight_smile:
Maar drama battery life

Die is idd ook nice, ga ik eens naar kijken

1 like

Ja hij voelt meer als een horloge aan goede kwaliteit.
Ben er al jaren tevreden mee.
Batterij is ook goed.

1 like

Zou gaan voor een van de bekende Smartwatch merken ipv een regulier merk dat een smartwatch probeert, zoals bovenstaande Tissot. Vaak ruk kwaliteit, een karige app en slechte beveiliging.

Suunto heeft wel mooie opties. Anders Garmin Fenix Chronos:

Ben ik wel met je eens ja, daarom toch voorkeur voor garmin marq en die optie van samsung hierboven eens bekijken

Ik draag zelf dagelijks de Withings scanwatch. Kan een EGC maken, houdt zuurstofniveau bij en je verwacht niet dat het een smartwatch is.

Aan de andere pols hangt mijn echte horloge :wink:

2 likes

De beste smartwatch is de garmin fenix 6pro of de enduro.

6pro is een beter formaat, 14dagen battrij duur in smartmode en in allerlei uitvoeringen verkrijgbaar waaronder titanium met stalen band.

Prachtig horloge.

2 likes

Of de Garmin Instinct (solar) in het zwart of groen.

Fenix (pro) is ook mooi, maar heeft vooral veel extra specifieke opties.

1 like

Tnx all tot nu toe
Volgende week eens kijken bij een zaak :slight_smile:

1 like

Tnx maar alles behalve mijn smaak

The case measures 65mm by 56mm, and is 19.5mm thick, with a total weight of 104 grams. It’s an absolute whopper.

Ploprof is er niets bij

Of een ander idee: Garmin rechts en een ‘normaal’horloge aan de linkerpols :slight_smile: