Ik ben op zoek naar een grotere stoere kloeke klok voor dagelijks gebruik, liefst automaat, een beetje in de stijl van Panerai, liefst een blauwe sandwich dial.
Graag eenvoudig, geen subdials, wel graag grote centrale secondenwijzer.
Prijstechnisch in het lagere segment.
Diameter min 44 mm liefst groter met een stevige brede band, niet smaller dan 24 mm.
Iets in de trand van Parnis Marina Militaire, maar kon daar niets geschikts vinden.
Wie heeft er meer ideeen.
Al een aantal leuke voorstellen gezien, maar toch maar even wachten tot de meeting, misschien kan ik daar ook eens passen en kijken wat me staat en ook wat me bevalt.
Panerai style lijkt me steeds meer iets voor mij te zijn.
Blauwe sandwich dial, automaat, stoer en dik, Panerai-stijl, rustige uitstraling, min 44mm en centrale secondenwijzer levert eigenlijk maar een heel beperkt aantal kandidaten op waarbij er 1 echt uitspringt en aan al jouw eisen voldoet: de SAS Sea Legend, kijk maar eens op www.saswatchco.com. Ik heb persoonlijk zeer goede ervaringen met ze op alle gebieden, Graeme is de eigenaar en zijn enige missie is zorgen dat (potentiele) klanten minimaal 100% tevreden zijn. Hier staat een mooie uitgebreide review met veel foto’s van de eerte uitvoering (100 stuks productie) met de zwarte wijzerplaat http://forums.watchuseek.com/f2/better-than-expected-sas-sea-1-a-529674.html
De Sea Legend is exact hetzelfde horloge maar dan met een blauwe wijzerplaat. Als de sandwich dial minder belangrijk voor je is kun je eens kijken naar de Armida A1, tegenwoordig ook verkrijgbaar met een blauwe wijzerplaat.