Stofje op wijzerplaat Datejust

Geen idee… bel ze even.

1 like

Zolang er maar geen verfspatten achterop je wijzers zitten

2 likes

Da’s niet zo raar voor een horlogemaker. :sunglasses:

@AJ99, ik zou er persoonlijk mee naar een service center gaan (Gassan, S&C, Martens voor de NL’ers). Risico is dan wel dat je hem even kwijt bent en een gepeperde rekening krijgt. Aan de andere kant, dan is het wel goed. Zijn anders genoeg horlogemakers, zie hierboven, die je wellicht kunnen/willen helpen. Een knutselaar/modder zou ik er nooit aan laten sleutelen. Maar hé, da’s mijn mening.

2 likes

Ik heb nog wel het garantiepasje van Rolex van mei 2018. In principe zit er dan nog garantie op de reparatie toch?
Ik was van plan ze even op te bellen maar als het weken moet duren, waar ik eigenlijk vanuit ga, ga ik liever even langs een andere horlogemaker.

1 like

In dat geval zou ik zeker naar een AD gaan. Kost het je ook nog eens niks. Dan maar een paar weken kwijt, dan is het wel goed. Overigens loop je het risico je garantievoorwaarden te schaden als je er een ‘gewone’ horlogemaker mee laat klussen…

4 likes

Waarschijnlijk zijn de voorwaarden dan geschonden inderdaad. Ik zal even bellen om te vragen hoe lang het moet duren.

1 like

Reken op anderhalve maand. Succes! :ok_hand:

Hmm dat is wel erg lang. Ik ben benieuwd!

Ik heb zojuist contact gehad met SC in Utrecht, daar zijn namelijk horlogemakers. De medewerker zei dat het aan de telefoon lastig te zeggen was, maar er is een mogelijkheid dat door het verwijderen van het glas het vuiltje weg te halen is. In dat geval kan ik er in principe wel op wachten. In het geval ik hem in Groningen inlever, ben ik hem een aantal weken kwijt. Dat heb ik liever niet. Als ik in de buurt van Utrecht kom, ga ik daar wel even langs en mocht het toch meer tijd in beslag nemen, wordt hij wel weer naar Groningen gestuurd. Het heeft tenslotte geen haast.

Bedankt voor het mee denken allen!

2 likes

Je kan ook met de zijkant hard op een houten ondergrond slaan. Misschien laat het stofje dan los.
Zo niet, harder slaan of anders de kroon los maken en er een krachtige stofzuiger op zetten. Werkt dit allemaal niet, dan raad ik je aan om met een Edding 500 stift een zwarte stip op het glas te zetten precies boven het stofje. Dan is het niet meer zichtbaar!

5 likes

Hoop doet leven :crazy_face:

Inderdaad is dit mogelijk, risico is een kleine afdruk op de rand van de lunette en om dit te voorkomen zou ik het via de bodem doen. Zelfs met de originele lunette afnemer van Rolex kan er een lijntje ontstaan.

Ook moet de glaspakking dan vervangen worden, deze mag nooit opnieuw gebruikt worden.

1 like

Sterkte met het afwegen van al die adviezen.
Zal zeker goed komen.

1 like

Zojuist ben ik bij Schaap en Citroen in Utrecht geweest en het stofje is weg! Onder genot van een kopje koffie en het bekijken van een paar modellen, was het in een half uurtje onder garantie opgelost. Het personeel is ook erg vriendelijk! Als 19-jarige wijsneus word ik prima serieus genomen.

Bedankt allen voor de tips!

4 likes

Kijk goed om te lezen! Mijn ervaring met SC is ook dat als je met een serieus horloge binnen komt ze jou ook serieus nemen :wink:

1 like

Ik denk ook dat dat het is. Vooral met korte broek aan zou ik het begrijpen als ik niet serieus genomen werd :joy:.

Er kwam ook een gezin binnen die een horloge voor de dochter zochten voor ±200 euro. Toen ze binnen kwamen hadden ze zelf al in de gaten dat ze aan het verkeerde adres waren maar ook zij werden vriendelijk te woord gestaan.

1 like

Andre, weet jij het aandraai moment van de Caliber 1120 SMP’s full size, ik las in het andere topic dat je een opleiding had gedaan bij de Swatchgroup en ook op een SMP 1120 hebt gewerkt/afgestudeerd?


Dit aandraai moment is voor bijna alle schroefdeksel juist

1 like