Is er een manier om te checken of een horloge van de wat bekendere merken gestolen is? Dan heb ik het over Rolex, IWC, Omega, Breitling, Audermars Piquet, Panerai, Jaeger LeCoultre en Zenith (waar ik momenteel shop).
Ik kan mij herinneren dat een forumlid (ik noem even geen namen, maar waarschijnlijk weet iedereen wel wie het is) ooit zonder het zelf te weten de mist inging. Volgens mij wilde Rolex het horloge ook niet teruggeven, wat ik wel kan begrijpen, hoe zuur het ook is.
Ondanks dat het zelden gebeurt, kan het voorkomen dat het horloge samen met de papieren en box wordt gestolen. Dat is laatst gebeurd bij een persoon van wie ik een horloge overnam.
Net zo betrouwbaar als iedereen die de moeite neemt om zijn horloge te registreren. Kortom ik zou het gewoon nagaan bij de fabrikant zelf. Meeste kans dat het bij hun bekend is of een horloge gestolen is.
Daarbij kun je ook gewoon het serienummer google’n, omdat sommigen het ook online melden.
Je kan het proberen op stopheling.nl hierop worden veel gestolen goederen geregistreerd. Enkel uit Nederland overigens.
Breitling houdt zelf een database bij, kun je vragen aan een dealer, die kan het dan checken. Overige merken weet ik niet, paar jaar geleden had Rolex nog niets centraals.