Stomme ebay vraag

Mensen,

Tot nu toe ben ik er nog niet tegenaan gelopen maar bij bieden op US spul krijg ik net op het moment dat ik een bod plaats een melding:

We are sorry but the item you selected may not be purchased due to Seller shipping restrictions, country specific import/export or other relevant restrictions.

Beetje balen als je net je slag denkt te slaan.

Heeft er iemand een verklaring, ervaring of workaround?

Gr. Men

Je kunt als verkoper op eBay, eenvoudigweg land(en)restrictie(s) aanvinken. Je kunt natuurlijk wel altijd de verkoper benaderen, om te vragen of er niet (buiten eBay om), een mouw aan te passen valt. Ik heb 't ook diverse malen meegemaakt, soms best jammer :). Je zou ook kunnen vragen, of het product naar een eventuele familielid/kennis in het betreffende land verzonden mag worden.

Maargoed, ik heb als eBay verkoper zelf, ook zo mijn restricties.

Ik denk dat het hier om een Seiko horologe gaat. Azie en Amerika mogen geen Seiko verkopen aan Europeanen zodat Seiko ons hier een poot uit kan draaien. Als Seiko erachter komt krijgen ze grote problemen. Ik stuur ze vaak een mailtje dat ik bekend ben met de policy van Seiko en dat niemand hoeft te weten dat hij het naar Europa stuurt. Ik sta bij sommige verkopers op een “exclusion” list en daarna kan ik gewoon bij ze kopen. Je moet ze dat wel vragen via mail.

dreski Schreef:

Ik denk dat het hier om een Seiko horologe gaat.
Azie en Amerika mogen geen Seiko verkopen aan
Europeanen zodat Seiko ons hier een poot uit kan
draaien. Als Seiko erachter komt krijgen ze grote
problemen. Ik stuur ze vaak een mailtje dat ik
bekend ben met de policy van Seiko en dat niemand
hoeft te weten dat hij het naar Europa stuurt. Ik
sta bij sommige verkopers op een “exclusion” list
en daarna kan ik gewoon bij ze kopen. Je moet ze
dat wel vragen via mail.

(tu) andre verzint wel een andere manier

Het ging id om vintage Seiko spul…gouden tip!
Dank je.

Heb al vaker met het bijltje gehakt. :wink: Graag gedaan.

Goede tip. Werkt dat ook als de verkoper met het “global shipping program” iets aanbiedt? Want dan gaat de buitenlandse verzending via een extern bedrijf.

Ik heb de vraag maar eens bij de koper uitgezet. Hij tast in het donker en zegt geen mogelijkheid te hebben om mij “vrij te geven”

Hello, Netherlands is part of EBay’s Global shipping program and I ship USPS Priority International to other areas not covered by EBay’s GBS program. I have no idea why you can not place a bid. Contact Ebay Customer Service for the answer. Yours Truly

Hmmm…heb de vraag maar eens bij ebay gedropt kijken of daar nog iets uitkomt.

HA! daar heb ik mijn kop al heel hard tegen het kastje en de muur gestoten. Succes! Ik hoop dat je verder komt dan ik.

Ik begin zo’n donker bruin vermoeden te krijgen. Tot nu toe alleen maar muren…

Bij mij ging het op nieuwe modellen. Denk dat dit een ander probleem is.

Deze meerdere zelf al vaker gezien bij gebruikte producten.

Nooit tot een oplossing gekomen.

Mission impossible.

Zie hier het antwoord van ebay:

Bedankt voor uw geduld. Wij hebben uw situatie, het niet kunnen plaatsen van een bod op object ´ 301243634139´ onderzocht en er is geconstateerd dat we hier te maken hebben met een blokkade van de Verenigde Staten.
Objecten van een bepaalde categorie of zelfs bepaalde merken mogen niet internationaal verkocht worden, of niet naar bepaalde landen verzonden worden.

Al deze kleine regels zijn in een ingenieus filter op eBay geplaatst en zodra er iets gebeurd wat deze regels overtreed, plaats de filter een blokkade en in uw geval de foutmelding die u zag verschijnen.

Zoals eerder al door dreski opgemerkt…

menkepie Schreef:

en er is geconstateerd

dat we hier te maken hebben met een blokkade van
de Verenigde Staten.
Objecten van een bepaalde categorie of zelfs
bepaalde merken mogen niet internationaal verkocht
worden, of niet naar bepaalde landen verzonden
worden.

Balen zeg. Lijkt wel die DVD’s met regioblokkade enzo (TD)

Ik vind het gewoon een raar gedoe. Alsof ik de globale economie in de war stop als ik een bekraste kapotte incomplete Seiko wil kopen. Het filter is blijkbaar van het type met een kanon op een mug schieten…

Als het probleem alleen je Nederlandse IP adres is wat wordt herkend, dan stel je toch met Hola gewoon in dat je voor Ebay een US proxy moet gebruiken.
Ebay kan dan niet meer zien dat je in werkelijkheid in Nederland zit.
Succes
Grt,
Harold

Ik vrees dat het account specifiek is maar ik ga het zeker proberen.

MartijnV Schreef:

Ik vind het gewoon een raar gedoe. Alsof ik de
globale economie in de war stop als ik een
bekraste kapotte incomplete Seiko wil kopen. Het
filter is blijkbaar van het type met een kanon op
een mug schieten…

Dat filter is net zo slim als de persoon die het heeft ingesteld. In dit geval dus niet zo slim. De medewerker van eBay heeft het over een ingenieus filter, die slaat de plank volledig mis.

Daarnaast is zijn kennis van het Nederlands ook niet ingenieus te noemen, 2 taalfouten in 1 zin. Misschien gebruik gemaakt van de ingenieuze vertaalmodule van Google?
:slight_smile:

Er is een Nederlandse helpdesk, maar die is bijna volkomen nutteloos. Een vinkje ergens weghalen na een paar weken zeuren, dat kunnen ze wel, maar echt informatie geven dat kunnen ze niet.