Stomme vraag, maar hoe spreek je dat uit?!

Allen,

Wie kan me het verlossende antwoord geven op hoe je de naam van de firma Bucherer (welbekend mag ik hopen) uitspreekt?

Is het op z’n Duits ‘boe-gur-rur’?
Of op z’n Frans ‘buu-sjee-ree’?
Of wellicht nog anders??

Een horlogevrind en ik komen er niet uit en the stakes are high (degene die gelijk heeft krijgt van de ander een horlogebandje :stuck_out_tongue_winking_eye:)…

Hoor graag met motivatie/bewijs!!

Dank
:sunglasses:

4 likes
3 likes

Haha! Leuk, een niet native speaker met hetzelfde probleem opzadelen als wij hier hebben.

Kortom, wie heeft wel het verlossende antwoord met deugdelijk bewijs??

:thinking:

In dit tenenkrommende filmpje geven ze toch zelf aan hoe je het uitspreekt : https://www.carl-f-bucherer.com/de/luzern-1888 (doorscrollen naar reclamefilmpje) ?

5 likes

https://www.thewatchbox.com/blog/watch-brand-pronunciation.html

1 like
18 likes

The Bouquet residence, the lady of the house speaking. Oh Sheridan! It’s my son Sheridan, the one with the room for a pony. :smile: Childhood… :blush:

5 likes

Hier door een native speaker:

Maar wie heeft nu het bandje gewonnen?

1 like

Ik heb altijd gezegd (even in het nederlands-fonetisch) kaarl f buukerer

Miss Bucket!

2 likes

And a Mercedes :joy::joy::+1:

1 like

Dank! Klinkt Deutsch! Ook al wederom geen native speaker…

Nog een keer dan. Dit is de CEO, die zal het toch wel weten?

Verkeerde bewijs? Nu moet jij een bandje betalen? :joy:

1 like

Tja zo ook bij mij…Plaatsje Mullhouse, op z,n Engels, ligt in Frankrijk wat denk je ik zeg tegen mijn vrouw wat zegt dat stemmetje nou op z,n Frans, ( Mulloese ik zeg dat wijf spoort niet…:joy::joy::joy: Ik zoeken naar Mulloese niet te vinden natuurlijk…:joy::joy: fukking idiots…:rofl:

2 likes

Karrel F Boe-ge-rer en niet anders. :wink:

1 like

Ik dacht: hoe slecht kan het nou helemaal zijn? Maar het is inderdaad vreselijk. ‘Cringeworthy’ zou men op de youtube zeggen.

Dat heb ik altijd bij Jaeger-leCoultre…al veel versies van gehoord

1 like

Je-zjee luh-koelt(re)

5 likes

Mannen, dank! Overtuigend bewijs genoeg lijkt me, met het commerciële hoofd van de firma Bucherer die over een stukje historie van de familie Bucherer vertelt:

Het is op z’n Deutsch: BOE-GUH-RUR!

Wel balen want dat kost mij dus een horlogebandje…:grimacing: Zou echt zweren dat je het op z’n Frans uitspreekt. Niet dus en nooit meer!

Boe-guh-rur it is vanaf nu!

Danke!
:sunglasses:

3 likes

Zijn er eigenlijk Boegerers op het forum ?

2 likes