Ik houd niet van horloges die geen minute track hebben, en stone dials zijn voor mij altijd een soort gimmick, zeg maar. Het snack gehalte is waanzinnig hoog, ook al heb je het bijvoorbeeld over een Rolex Day Date met stenen wijzerplaat. Ik moet het zelf dus absoluut niet doen, ook al begrijp ik goed wat de charme is: Iedere dial uniek, natuurlijke materialen, het klinkt cool.
Hmmm.
Wat mij betreft mogen alle wijzerplaten eigenlijk gewoon matzwart zijn.
Ik beschouw de collectie zo’n beetje als “af”, maar één van de weinige zaken die nog op het verlanglijstje staan is een mooie meteoriet wijzerplaat. Ik heb al een San Martin én een Balticus met aventurijn wijzerplaat die prima bevallen. Indien correct gebruikt vind ik het een mooie toevoeging, maar het mag geen excuus zijn naar mijn smaak op dan de rest van de wijzerplaat achterwege te laten. Het moet wel een beetje functioneel blijven.
Grote fan van stone dials.
Helaas ook merkgeil dus zal Piaget, VC, UG,… moeten worden. Zoek al jaartje achter een geschikte.
Verder niets mis met het Dennison design
Dan kun je kiezen uit bijvoorbeeld leisteen of basalt.
Zeg dat. Pfoe
Steenkool met matte blanke lak.
Hot
Ik zou ze maar eens goed bekijken en er nog eens over nadenken.
Om trouwens nog even terug te komen op je vraag… Ik zit er dubbel in.
600+ voor een stone dial klinkt goed, maar dan heb je dus een Ronda quartz uurwerkje in een pvd kast van een (voor mij) onbekend merk🤔. Niet heel denderend.
Een leuke Piaget stone dial is echter minimaal 17x zo duur.
Deze zelfs 65k;
En deze 48k;
Dusja… Wat doe je dan hè.
Denk helaas dat het een quick-fix zou zijn, vrees dat ik ook lijd aan het fenomeen merkgeilheid…
Dus vooralsnog blijft een Piaget aan de top van mijn shortlist. Al vind ik een vintage Polo ook rete gaaf…
Zagen op HF, zoals wij allemaal!
Als ik ooit in de financiële positie kom om de Andy Warhol Clou de Paris te kopen… Dan koop ik die vooral niet, maar een nog te bedenken grail. Na aanschaf post ik een NA en log daarna voor altijd uit in plaats van
Geen belofte overigens…
Lapis Lazuli, altijd, mits er niet teveel calciet insluitingen in zitten.
Want dan mag het geen Lapis Lazuli meer heten.
Mocht je een keer stone dial willen proberen dan heeft Holzkern een aantal mooie (en toegegeven een aantal hele lelijke) exemplaren. Meeste heeft een Citizen of een Seiko uurwerk.
Bijvoorbeeld met grijs marmer of howliet
Jokkebrok. Ik weet van meelezen hier dat je een witte guilloché en een gedekte tricolore ook goed kunt hebben.
Wat is die laatste? Dat vind ik toch weer verrassend en een oprecht mooi gevormd horloge.
Waar…
Maar voor sportieve horloges vind ik matzwart toch het beste, hoewel ik ook in die categorie andere kleurtjes heb.
En die stenen wijzerplaten vind ik niets voor mij.