Kijk al een tijdje naar vintage Piaget stone dial horloges.
Kwam onlangs de horloges uit de Dennison A.L.D. Stone Dials Collection tegen. Best wel tof.
Relaunch van een gerespecteerde naam met historie, keuze uit malachite, aventurine, lapis lazuli en tiger eye.
Goede afwerking heb ik gelezen. Iemand hands-on ervaring? Ben zeer benieuwd.
Weet niet of ik klaar ben om te trekker al over te halen.
Wat vinden jullie?
13 likes
Ik vind het een leuk idee, maar buiten aventurine is het eindresultaat vaak oubollig imo.
5 likes
R_B
24 maart 2025 om 11:42
3
Stone dials is een kwestie van smaak. Piaget is
1 like
Hot. Hoewel ik vaak strakke wijzerplaten prefereer, merkte ik wel dat ik wel vaker naar alle details op mn meteorieten wijzerplaten bleef kijken.
2 likes
Nash
24 maart 2025 om 12:23
8
Hot, maar ik ben dan wel wat merkgeil.
Van een onbekend merk zou ik geneigd zijn om te passen.
Van Piaget daarentegen… Kijk nou zelf.
14 likes
Klopt! Merk dat mijn smaak aan het evolueren is, voel me er steeds meer toe aangetrokken worden.
1 like
Yeah, prachtig!
Kans is zeer groot dat, wanneer ik er eentje aanschaf, het een Piaget wordt…
R_B
24 maart 2025 om 12:49
11
Voor stone dial moet je inderdaad bij Piaget zijn. Nog een paar aardige voorbeelden…
20 likes
Ik was heel dicht bij een aankoop van de Dennison, echter was er geen pre-view van de wijzerplaat. Dat is misschien nu aangepast, maar ik ga niet een stenen wijzerplaat op de gok kopen zonder eerst te zien. Nivada deed dat laatst beter met een LE van de F77 in chrysocoll. Daar kreeg je de kans om de wijzerplaat uit te kiezen voor aankoop. De ene ‘stone dial’ is de ander niet zeg maar.
3 likes
Poah, die twee zijn echt heerlijk zeg.
2 likes
Staat er niets van op YouTube?
1 like
KeCa
24 maart 2025 om 13:03
15
Belangrijkste downside voor mij zou zijn dat de tijd er op aflezen ‘met enige bandbreedte’ is vanwege het ontbreken van indexen. Dealbreaker voor hier; desondanks wel erg toffe horloges!
1 like
Die Andy Warhole is gewelig!
2 likes
Wuoter
24 maart 2025 om 15:13
19
Ik kende dit model nog niet!
Blik op de website, en de prijs, maakt dat ik het model ook maar beter zo snel mogelijk weer uit mn hoofd zet…
1 like
Destio
24 maart 2025 om 16:22
21
Zeer HOT
Baltic red agate
Ze hebben ook nog lapis en jade
Bij bulang and sons hebben ze een bloed mooie rolex datejust tigereye <3 helaas boven budget
Trouwens ook echt dikke Piages.
2 likes
PetraO
24 maart 2025 om 16:29
22
Ik vind ze mooi en bijzonder.
1 like